گلونی

۱۱ میلیارد و ۴۶۹ میلیون دلار سود ترکیه از گردشگری

گردشگری

گردشگری

به گزارش پایگاه خبری گلونی، درآمد ترکیه از گردشگری در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۸ نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۳۱ درصد افزایش به ۱۱ میلیارد و ۴۶۹ میلیون دلار رسید. در این دوره بیش از ۱۶ میلیون گردشگر خارجی وارد ترکیه شده‌اند.

اگرچه بخش زیادی از مسافران این کشور ایرانی‌ها هستند ولی این رونق گردشگری نشان می‌دهد ترکیه هدف بسیاری از توریست‌هاست.

رونق صنعت گردشگری تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور می‌گذارد. بسیاری از افراد بیکار مشغول به کار می‌شوند و پول زیاد زیادی وارد چرخه اقتصادی آن کشور می‌شود.

اما اهمیت گردشگری هنوز هم در کشور ما شناخته شده نیست. اگر هم هست کسی چندان توجهی به آن نمی‌کند.

کشور ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. در هر موقعی از سال هم مناطق گرم داریم و هم مناطق سرد، کویر و دریا. کوه‌ها و جنگل‌های بکر و با قدمت‌.

اما هرساله بخش اعظمی از این طبیعت به دلیل سبک زندگی غیر استاندارد ما ایرانی‌ها و حتی بخشی از رفتارهای غلط‌مان از بین می‌رود.

برای همین اندک سرمایه‌ای هم که باقی مانده، تا زمانی که هنوز به بادش نداده‌ایم برنامه‌ریزی خاصی برای جذب گردشگر صورت نمی‌گیرد.

رونق گردشگری ترکیه و مشکلات ایران

البته در کشور ما آن‌قدر مشکلات بزرگ پیش آمده که رونق گردشگری در آن‌ گم است ولی در حقیقت اگر توجه ویژه به آن شود بخش زیادی از مشکلات ما حل خواهد شد.

جذب گردشگران خارجی علاوه بر صرفه اقتصادی آن، موجب ارتفا فرهنگی نیز خواهد شد. شما خودتان ترکیه را با چند دهه قبل مقایسه کنید. می‌شود تاثیرات مثبت حضور توریست‌ها را نادیده گرفت؟

امروزه با وجود راه‌های ارتباطی صنعت گردشگری و جذب توریست از سوی بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته و جوامع توسعه یافته برای آن برنامه‌ریزی‌های خاص و درجه یک دارند.

وقت آن است ما هم از قابلیت‌های طبیعی کشورمان استفاده کنیم صنعت گردشگری را تکانی بدهیم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل