پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفریخواه: یکی از دغدغههای هنرمندان حفظ حریم خصوصیشان در فضای مجازی است اما برخی از آنها خودشان اولین ناقضان این حق هستند.
قانون مدونی وجود ندارد
مرز بین زندگی خصوصی و زندگی حرفهای هنرمندان هیچوقت صراحتاً مشخص نشده است.
برای همین ما با پدیدههای عجیبی در این حوزه روبرو هستیم. آنها ما را خوشی و ناکامیها و عاشقانههایشان شریک میکنند اما در این نمایش عمومی هیچچیز درست و حسابی سرجایش چفت و بست نشده و بیشتر با پدیده شوآف روبرو هستیم تا نزدیک شدن به مخاطب.
حاشیهسازها و سرگرمکنندهها
شاید در هالیوود یک راهحل اساسی وجود داشته باشد، برای آنهایی که میخواهند با حاشیهسازی خبرساز شوند و هر لحظه از زندگیشان را با مخاطبان تقسیم کنند.
اما هنجارها و قواعد بازی در سینمای کشور دستوپای وطنیهای حاشیهساز را بسته است و آنها فقط در بستر اینستاگرام میتوانند زندگیشان را برای مخاطب به نمایش بگذارند.
ریالیتی سو بسازید
رئالیتیشوها و سریالهای نمایشی مستند از زندگی هنرمندان همیشه طرفداران خود را دارد.
آنها میتوانند برای ساعتها مخاطب را سرگرم کنند و کسی برای رواج آفت تجملگرایی در این مستندهای مثلاً نمایشی یا در واقع نمایشهای مثلاً مستند، به هنرمندان خرده نمیگیرد. زندگی کارداشیانها و پاریس هیلتون و نینا ریچی محوریت اصلی بعضی از این سریالها بوده است.
هنرمندان زرد
با چینش این اسامی میبینیم که مردم برای شنیدن داستان زندگی حاشیهسازهای هالیوود مشتاقترند.
آنها از شنیدن قواعد عجیب در خانه آنها تعجب میکنند و این همان تله تبلیغاتی است که همواره این نامها پروموت میکند و سبک زندگیشان را در جامعه، تبلیغ میکند.
اینستاگرام فارسی را دریابید
در اینستاگرام فارسی، هم این سبک از زندگی در حال متداول شدن است.
واکنشهای در لحظه و املای غلط استوریها و کلکل با مخاطبان از باگهای این سبک زندگی در اینستاگرام فارسی هنرمندان است.
حتا گاهی همه تلاش آنها برای نشان دادن ابعاد مثبت زندگیشان مانند روحیه جنگندگی و راسخ بودن برای رسیدن به هدف، تحت تٲثیر کل پکیج ارائه شده از آنها قرار میگیرد و مخاطب را تمام قد در برابر آنها قرار میدهد.
شما خودتان پاپاراتزی هستید
پاپاراتزیها یک فاز از این هنرمندان عقب هستند، آنها خودشان پاپاراتزی هستند و با بولدوزر از روی حریم خصوصیشان رد میشوند.
اینفلوئنسر واقعی باشید
بازی با اینستاگرام برای خیلی از هنرمندان با روش آزمون و خطا صورت میگیرد.
در حالیکه خیلی از همین هنرمندان که خود را اینفلوئنسر و تٲثیرگذاران فضای مجازی میدانند باید خودشان را در برابر اتفاقات روز جامعه مسئول بدانند و نقطهنظرشان را هم رسانهای کنند.
شاید در اینستاگرام و توییتر فارسی استاد پرویر پرستویی امیرمهدی ژوله و محراب قاسمخانی، پرستو صالحی، ترانه علیدوستی، صابر ابر و حمید فرخنژاد فقط حواسشان به این بعد از تٲثیرگذاری رسانهای باشد.
باقی آنها هنوز در حال تبلیغ برند و عکاسهای شخصی و گرفتن تبلیغ از کلینیکهای زیبایی و باشگاههای ورزشی هستند و هر از گاهی شما را مهمان برشهایی از سالگرد عروسی، دورهمیهای فامیل شوهر و اتفاقات هیجانانگیزی از این دست میکنند، البته ظاهراً برای خودشان هیجانانگیزتر است تا ما!
پایان پیام