پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که در خیابانهای شهر با دیدن بیلبوردها متوجه یک رویداد جهانی میشوید.
آنها به شما اطلاع میدهند که در این روز مردم دنیا برای داشتن دنیایی زیباتر تغییری در رفتارشان انجام میدهند و شما را هم به این پویش دعوت میکنند.
مثلا روز بدون خودروست و به شما توصیه میکنند استثنائاً امروز از خودرو استفاده نکنید. یا روز پلاستیک است و امروز برای خرید کیسه پلاستیکی نگیرید.
اطلاع رسانی لحظه آخر رویداد جهانی
اما مشکل این است: شما زمانی این تبلیغات را میبینید که در وسط روز یا حتی اواخر همان روز در خودروی شخصی نشستهاید یا چندین نایلون خرید هم در دست دارید.
شاید از نگاه برخی از مدیران این روزها صرفا جهت یادآوری باشد و صرف پیام رساندن و گفتن اینکه «ما هم میدانیم امروز چه روزی است» کفایت کند.
در حالی که اگر قرار بر دعوت مردم به رعایت آن روز است باید از روزهای قبلتر این اطلاع رسانی انجام شود تا در آن روز به خصوص، تعداد افراد بیشتری به آن پویش بپیوندند.
درست است که قرار نیست با یک روز، اتفاق خاصی مثلا در پاک شدن هوا بیفتد یا دنیا را از شر نایلونهای پلاستیکی نجات دهیم.
اما برای تمرین کردن و تبدیل شدن به یک عادت، نباید این فرصتها را از دست داد.
امیدواریم از این بعد از دست رفتن این فرصتها درباره موضوعات مختلف چه در بیلبوردهای شهری و چه در تبلیغات تلویزیونی کمتر اتفاق بیفتد.
پایان پیام