گلونی

قرار سبز در هفته سوم شهریور ماه ۱۳۹۷

قرار سبز در هفته سوم شهریور

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در سومین هفته از شهریور ماه ۱۳۹۷ سمن‌ها و فعالان محیط زیستی با یاری مردم در کوچه های روستاهای شمال کشور تا  شهرهای جنوب کشور، طبیعت را پاس داشتند.

ما نیز به رسم هر هفته تلاش می‌کنیم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیستی کشور باشیم.

قرار سبز در هفته سوم شهریور

مردم در کوچه‌های روستا پیمانی دوباره با طبیعت بستند

قرارسبز مازندران کوچه های روستا
قرارسبز مازندران کوچه های روستا

دومین دوره از جشنواره کوچه‌های روستا با حضور پرشور مردم، مقامات محلی و هنرمندان سراسر کشور در منطقه خرماچال روستای ماشااله آباد استان مازندران برگزار شد. زیباسازی کوچه‌های روستا، اجرای مراسم آیینی، نقاشی، آشپزی و نمایشگاه صنایع دستی از برنامه‌های این جشنواره بود. گفتنی است شرکت‌کنندگان در مناطق جنگلی کلاردشت که سال قبل درختان آن بریده شده بود، نهال کاشتند.

روستاهای لاهیجان به مناسبت روز پاکسازی زمین پاکسازی شد

قرارسبز گیلان لاهیجان پاکسازی

انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان به مناسبت روز پاکسازی زمین، اقدام به پاکسازی سه روستای گردکرف، زمیدان و زمیدان پایین از توابع بخش مرکزی لاهیجان کردند.

پارک کوثر شیروان ترک سیگار کرد

قرار سبز خراسان شمالی شیروان

تشکل طنین پاکبانان شیروان استان خراسان شمالی؛ برنامه شصت و دوم پاکسازی طبیعت خود را با جمع آوری فیلتر سیگار از پارک کوثر برگزار کرد.

جاده ییلاقی اقلید در استان فارس زیباتر شد

قرار سبز فارس اقلید

در هشتاد و هفتمین برنامه همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید، پاکسازی جاده ییلاقی اقلید به یاسوج همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین انجام شد.

بوستان غدیر مشهد عاری از فیلتر سیگار شد

قرار سبز خراسان رضوی مشهد

همیاران محیط زیست و حیوانات مشهد  استان خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین، اقدام به جمع‌آوری فیلتر سیگارهای بوستان غدیر جاده مشهد کردند. در این برنامه پاکسازی به طور میانگین حدود ۵۰۰۰ عدد فیلتر سیگار جمع آوری شد.

دو انجمن در پاکسازی طبیعت دست به دست هم دادند

قرار سبز فارس شیراز

برنامه صد و هفتاد و یکم تشکل پاکسازان طبیعت استان فارس با مشارکت و همراهی انجمن نهضت سبز زاگرس استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین و برنامه ملی پاکسازی در اقصی نقاط کشورمان ایران به پاکسازی چشمه میشی در استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

همه برای پاکسازی تالاب پلدختر لرستان آمدند

قرار سبز لرستان پلدختر

اطراف تالاب ولیعصر پلدختر با همکاری بسیجیان پایگاه مقاومت شهید موسوی روستای ولیعصر، انجمن احیاگران محیط زیست و منابع طبیعی پلدختر، دوستداران و علاقمندان محیط زیست، فرهنگیان و  انجمن دارستان بخش الوار اندیمشک پاکسازی شد.

کوهنوردان بادرودی با شعار حفاظت از محیط زیست وظیفه همه آمدند

قرار سبز اصفهان بادرود

کوهنوردی و پاکسازی مسیر روستای هنجن تا یارند شهرستان بادرود استان اصفهان بوسیله گروه دوستان کوهنورد شهرستان بادرود با شعار حفاظت از محیط زیست، وظیفه همگانی است، انجام شد.

ایلامی‌ها روستای گردشگری خود را پاکسازی کردند

قرار سبز ایلام چرداول

پاکسازی محوطه امامزاده پیرحسین و ورودی تنگه توریستی روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول استان ایلام با همت اعضای انجمن ناجی بلوط زاگرس به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین پاکسازی شد.

بهبهان قصد دارد اولین شهر بدون زباله شود

قرار سبز خوزستان بهبهان

گروه رفتگران طبیعت بهبهان استان خوزستان در صد و شانزدهمین برنامه خود به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین، پارک کار و دانش دانشجو را با شعار بهبهان شهر بدون زباله پاکسازی کردند.

همایش استفاده از پسماند برای حفظ محیط زیست در تهران برگزار شد

قرار سبز تهران

اولین همایش استفاده از پسماند با هدف حفظ محیط زیست با هدف ایجاد جاذبه گردشگری؛ با حضور کارشناسان شهرداری‌های اصفهان، تهران، آمل، اوشان فشم و میگون در خانه محیط زیست تهران برگزار شد.

در این جلسه روش‌های متداول و قابل توجه در ایجاد جاذبه‌های گردشگری مطرح و تکنیک‌های عملی ساخت سازه‌های پلاستیکی با بطری به کارشناسان آموزش داده شد.

به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین پاکسازی سروستان فارس انجام شد

قرار سبز فارس سروستان

همزمان با دیگر نقاط کشورمان ایران، با همت تشکل عاشقان طبیعت سروستان، پاکسازی اطراف جاده کمربندی بین دانشگاه آزاد و خیابان رباط با حضور رئیسان منابع طبیعی و محیط زیست و معاون شهردار و نیروهای پاکبان انجام شد.

طبیعت دوستان ممسنی؛ صد و بیست و ششمین برنامه خود را برگزار کردند

قرار سبز فارس ممسنی

سمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین برنامه ۱۲۶ خود را به پاکسازی طبیعت اختصاص داد.

کرمانی‌ها با شعار زباله کاغذ نیست، آمدند

قرار سبز کرمان زرند

حامیان محیط زیست و میراث فرهنگی زرند استان کرمان برای دومین سال متوالی در شهریور ماه بصورت گسترده، طرح کاغذ زباله نیست را اجرا می‌کنند.

این گروه بعد از جمع‌آوری کاغذ و کتب قدیمی و تحویل به اداره بازیافت، درآمد حاصل را برای بچه‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست هزینه کرده و مجموعه‌ای کامل از لوازم تحریر و لباس فرم مدرسه تهیه و اهدا می‌کنند. گفتنی است این طرح که در طول سال نیز با نام کاغذ زباله نیست انجام می‌شود.

انجمن ناجیان نبض زمین ارومیه به کمک حیات طبیعت آمدند

قرار سبز آذربایجان غربی ارومیه

صد و شصتمین برنامه پاکسازی انجمن ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین، در محل پارکینگ بند با حضور اعضای فعال موسسه رئیس اداره محیط زیست، معاونین اداره منابع طبیعی ارومیه و انجمن محترم معلولین برگزار شد و تمام افراد به پاکسازی منطقه از زباله پرداختند.

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در روز پاکسازی زمین در خوزستان انجام شد

قرار سبز خوزستان بهبهان

اعضای داوطلب موسسه عام‌المنفعه‌ی رفتگران طبیعت بهبهان، جمعیت فعالان محیط زیست استان خوزستان و پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، همگام با سایر فعالان محیط‌ زیست ایران و جهان، در رویداد جهانی پاکسازی زمین با شعار بیاید با هم انجام دهیم شرکت کرده و به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در بین شهروندان پرداختند.

کودک و پیر در مسجد سلیمان استان خوزستان گرد هم آمدند

قرار سبز خوزستان مسجد سلیمان

انجمن های محیط زیستی مسجدسلیمان با حضور در منطقه گردشگری تاراز، ضمن توزیع کیسه زباله در میان گردشگران و تاکید بر پاکیزه نگه داشتن طبیعت، اقدام به پاکسازی منطقه کردند. حضور کودک ۶ ساله و بانوی ۷۰ ساله در این برنامه از نکات جالب توجه فعالیت دوستداران طبیعت مسجدسلیمان بود.

گزارش قرار سبز در هفته سوم شهریور به پایان رسید. باز هم از قرار سبز برایتان خواهیم گفت.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل