گلونی

لباس‌ سنتی عناصر هویتی اقوام را بازمی‌گرداند

عروسی در لرستان

عروسی در لرستان

سعی داریم این طرح را ترویج دهیم و افراد را تشویق کنیم تا از لباس‌های محلی و سنتی حتی در محیط‌های کاری استفاده کنند تا بتوانیم عناصر هویتی اقوام را بازگردانیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار امروز در بازدید از قلعه چالشتر در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می‌شود و خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری نیز شاهد حضور فعال بانوان در عرصه‌های مرتبط با صنایع دستی اعم از فرش، گلیم و تولیدات مختلف هستیم.

وی افزود: دولت به صورت مشخص در زمینه مهارت‌افزایی و کارآفرینی آموزش‌هایی از سوی معاونت زنان و خانواده داشته و این آموزش‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

ابتکار ادامه داد: سازمان صنایع دستی نیز یک‌سری آموزش‌های تخصصی ارائه می‌دهد که مستمر هستند و قرار است ارتقاء یابند و یک کار مشترک نیز با سازمان صنایع دستی در این زمینه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: طرح ویژه‌ای در راستای حمایت از لباس‌های سنتی در سطح ملی داریم که سعی می‌کنیم در استان‌هایی که زمینه برای این کار وجود دارد، طرح را ترویج دهیم و افراد را تشویق کنیم تا از لباس‌های محلی و سنتی حتی در محیط‌های کاری استفاده کنند تا بتوانیم عناصر هویتی اقوام را برگردانیم.

تسهیلات پایدار

معاون رییس جمهور اضافه کرد: علاوه بر این یکی از حمایت‌هایی که دولت از اجرای این طرح انجام می‌دهد موضوع تسهیلات است که خوشبختانه تسهیلات پایدار را برای روستاها و تسهیلات فراگیر برای شهرها با جدیت توسط دولت دنبال می‌شود.

وی گفت: امیدواریم این تسهیلات برای کسانی که طرح‌های اشتغال‌زا دارند موثر واقع شود.

ابتکار در خصوص اجرای طرح حمایت از لباس‌های سنتی، افزود: سازمان صنایع دستی در این خصوص برنامه‌های خاصی در تمامی استان‌ها دارد و ما نیز نشست‌های مشترکی داریم که امید است بتوان همکاری لازم را در زمینه حمایت از این لباس‌ها انجام داد و ما نیز سیاست‌گذاری کلان در این خصوص داشته‌ایم و تقریبا یک وفاق عملی وجود دارد تا بتوان از این لباس‌ها که حاوی پیام نشاط است حمایت کرد.

عناصر هویتی اقوام

وی در ادامه تاکید کرد: تولیدکنندگان را نیز تشویق به تولید می‌کنیم و تسهیلات نیز بر اساس طرح‌ها در شهرها و روستاها ارائه خواهد شد.

ابتکار خاطرنشان کرد: امسال بر اساس مصوبه در ردیف بودجه، ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار پیش‌بینی شده و در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته تا بیمه آنان پرداخت شود و انتظار می‌رود این موضوع عملیاتی شود تا زنانی که نیاز دارند بتوانند بیمه شوند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل