همه ما آلزایمر داریم

پایگاه خبری گلونی، معین بادپابیست و یکم سپتامبر، روز جهانی آلزایمر است.

آلزایمر یا فراموشی، از به یاد نیاوردن و به حافظه نسپردن وقایع نزدیک شروع می‌شود و به مرور اتفاقات و خاطرات دورتر را در برمی‌گیرد. جالب است بدانید در هر سه ثانیه، یک فرد به این بیماری مبتلا می‌شود.

همه ما آلزایمر داریم

شاید از لحاظ علمی، برخی از ما هنوزاز دچارشدن به این بیماری فاصله داشته باشیم، اما بسیاری از ما به نوع دیگری از فراموشی گرفتار شده‌ایم. بدون آنکه حتی خودمان هم پی برده باشیم.

وقتی هنوز نمی‌دانیم برای چه صبحمان را شب می‌کنیم، یعنی فراموشی داریم.

وقتی خوشی‌های گذشته و زحمات و محبت دیگران نسبت به خودمان را مرور نمی‌کنیم، یعنی فراموشی گرفته‌ایم.

وقتی خبری از خانواده خود نمی‌گیریم و صبح تا شب درگیر کار شده‌ایم به طوری که زمان برای سرزدن به خانواده خود هم نداریم، یعنی به فراموشی مبتلا شده‌ایم.

وقتی در سر کار با ارباب رجوع هر طور دلمان می‌خواهد برخورد می‌کنیم، یعنی روی خوش را فراموش کرده‌ایم.

وقتی حتی در شغل ساده خود، با جملات مختلفی مثل «اندازه حقوقم کار می‌کنم» کم کاری خود را توجیه می‌کنیم، یعنی وظیفه خود را فراموش کرده‌ایم.

وقتی از صبح تا شب درباره رعایت اخلاق و راستگویی حرف می‌زنیم اما با دروغ‌هایمان سر مشتری و دیگران کلاه می‌گذاریم یعنی خودمان را فراموش کرده‌ایم.

وقتی درباره فقر فرهنگی حرف می‌زنیم اما در هفته نه کتابی می‌خوانیم، نه روزنامه‌ای و نه مجله‌ای ورق می‌زنیم، یعنی فقر فرهنگی خودمان را یادمان رفته است.

وقتی درباره سختی زندگی و معیشت مردم صحبت پست می‌گذاریم و دیگران را مقصر می‌دانیم، اما از یک کالا کارتن کارتن خرید کرده ایم برای روز مبادا، یعنی هم رفتار خودمان و هم زندگی دیگران را فراموش کرده‌ایم.

آری، ما همه آلزایمر داریم.

پایان پیام

کد خبر : 101521 ساعت خبر : 10:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101521
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات