گلونی

پنجمین جلد مجموعه بچه محل نقاشان رونمایی می‌شود

محمدرضا مرزوقی

مراسم رونمایی و جشن امضای پنجمین جلد مجموعه بچه محل نقاشان اثر محمدرضا مرزوقی با عنوان زمانی که هم صحبت فریدا بودم از سوی نشر هوپا برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی  مجموعه «بچه محل نقاشان» اثر محمدرضا مرزوقی است که در قالب رمان‌‌های فانتزی اطلاعات زیادی را درباره سبک کاری، تاریخ هنر نقاشی و زندگی نقاشان مختلف به نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ سال می‌دهد.

مرزوقی درباره مجموعه «بچه محل نقاش‌ها» گفت: داستان‌های این مجموعه با سفر دایی سامان در نوجوانی آغاز می‌شود.

او ابتدا به اروپا برای ادامه تحصیل می‌رود اما به قرن هفدهم و خانه داوینچی می‌رسد که در جلد اول به آن پرداخته شده است.

بعد هم وارد کلیسای سیستین می‌شود و با میکل‌ آنژ در نقاشی سقف کلیسا همکاری می‌کند که جلد دوم این مجموعه است.

سپس در قرن نوزدهم در هلند با ونگوگ آشنا می‌شود که موضوع جلد سوم است و در قرن بیستم هم با پیکاسو آشنا می‌شود و به همین ترتیب وارد زندگی هر نقاش شده و ما را با سبک و سیاق کار و زندگی نقاشان مهم تاریخ و شاهکارهای آنها که در جهان هنر بسیار اثرگذار بوده است، روبه‌رو می‌کند.

در عین حال ویژگی‌های تاریخی زمان آن نقاش نیز در داستان آمده است.

 

به گفته مرزوقی این مجموعه هفت‌گانه است و هوپا پیش از این در مراسمی از سه جلد نخست آن با عنوان‌های «زمانی که هم‌خانه داوینچی بودم»، «زمانی که همسایه میکل‌آنژ بودم» و «زمانی که همسفر ونگوگ بودم» رونمایی کرده بود.

مرزوقی درباره «زمانی که هم صحبت فریدا بودم» نیز توضیح داد: جلد پنجم این مجموعه به زندگی «فریدا کالو» اختصاص دارد و در این جلد دایی سامان با فریدا کالو آشنا می‌شود و فریدا مسئولیت آموزش نقاشی به سامی را برعهده می‌گیرد.

از دیگر آثار محمدرضا مرزوقی می‌توان به«عاتکه»، «تل عاشقون»، «پسن شوم» و «بارداری بی‌هنگام آقای میم» اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند ساعت ۱۸ پنجشنبه (۱۵ شهریور ۱۳۹۷) به کتابفروشی هوپا واقع در خیابان گیشا (کوی نصر)، نبش کوچه چهارم مراجعه کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل