آنها که مالیات نمی‌دهند مقصر نیستند

در خبرها آمده است که هفتاد درصد طلافروشان کمتر از کارمندان مالیات دادند.

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: در خبرها آمده است که هفتاد درصد طلافروشان کمتر از کارمندان مالیات دادند.

البته این خبر اصلا عجیب نیست. چون کارمندان تحت هر شرایطی تنها گروهی هستند که قبل از آنکه حقوقشان را بگیرند، مالیاتشان کسر می‌شود و اصلا به دستشان نمی‌رسد که بخواهند تصمیم بگیرند بپردازند یا نه.

اما اقشار دیگر چون پول را می‌بینند و آدمیزاد هم از پول بدش نمی‌آید، ترجیح می‌دهند خودشان تصمیم بگیرند تمام پولشان را کجا خرج کنند! یا حتی از جیب چه کسی خرج شود بهتر است!

مالیات ندهندگان حق دارند

البته اینکه کسانی که شغل آزاد دارند، مالیات نمی‌دهند یا کم می‌دهند، دلیل نمی‌شود تا دوست نداشته باشند شهرشان مثل کشورهای خارجی که یا عکسش را دیده‌اند یا به آنجا سفر کرده‌اند و از نزدیک دیده‌اند نباشد.

اتفاقا یکی از موضوعاتی که همه افراد اطلاع دقیق دارند همین است که بخش مهمی از درآمد دولت‌ها از مالیات تامین می‌شود. حتی درصدش را هم خیل‌ها به ذهن سپرده‌اند.

شاید بخشی بگویند خب مردم اعتماد ندارند تا درست خرج شود. بنابراین از پرداخت سر باز می‌زنند.

البته به نظر می‌رسد بیشتر «دوست دارند اعتماد نداشته باشند» تا آنکه «کلا اعتماد نداشته باشند».

به هر حال بهانه خوبی است. با همین بهانه هم ترجیح می‌دهند مثلا دستگاه کارتخوان را به نام اعضای خانواده به غیر از صاحب مغازه بگیرند یا تلاش کنند با مامور مربوطه وارد معامله شوند. البته نمی‌توان ضعف نهادهای نظارتی یا قانونی را فراموش کرد.

به هرحال همان طور که می‌بینید هیچ کدام از کسانی که مالیات نمی‌دهند مقصر نیستند. فقط مسئولان مقصرند که مالیات می‌گیرند، نهادهای نظارتی مقصرند که نمی‌توانند اشراف کامل داشته باشند و البته کارمندان که کارمند تشریف دارند.

پایان پیام

کد خبر : 100166 ساعت خبر : 11:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100166
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات