آیین گل در خرم آباد برگزار شد

آیین گل در خرم آباد و عزاداری روز عاشورا با آیین‌ها و مراسم ویژه خود در لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از صبح امروز دسته‌های عزاداری با آیین گل به پیشواز روز عاشورا رفتند و تا میانه‌های روز به عزاداری پرداختند.

در روز عاشورا هیئت‌های عزاداری از محله‌های مختلف به سمت خیابان‌های اصلی و جایگاه‌های ویژه حرکت می‌کنند و یکی پس از دیگری در این جایگاه‌ها عزاداری می‌کنند و به محله‌های خود بازمی‌گردند.

یکی از جایگاه‌های اصلی خرم‌آباد در میدان امام است که هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی محله‌های جنوبی خرم‌آباد یعنی از پل حاج علی‌اصغر خرم‌آبادی‌ به سمت ابتدای جاده خوزستان را شامل می‌شود.

جایگاه مرکزی خرم‌آباد که در باغ گلستان و پای قلعه فلک‌الافلاک قرار دارد میزبان هیئت‌های عزاداری محلات قدیمی شهر مانند شمشیرآباد، پشت‌بازار، درب دلاکان و و محلات مرکزی شهر است.

جایگاه سوم شهر در خیابان انقلاب ساخته می‌شود که هیئت‌های عزاداری محلات شمال شهر برای عزاداری به آنجا می‌روند و هرساله میزبان خیل عظیمی از عزاداران حسینی است.

آیین گل در خرم آباد

این مراسم امسال هم طبق رویه سال‌های گذشته با شور فراوان برگزار شد. این آیین‌ها به‌ویژه آیین گل، هرساله خبرنگاران سراسر کشور را به سمت خرم‌آباد می‌کشاند.

امروز هم تعداد زیادی از خبرنگاران خبرگزاری‌های سراسری و عکاسان شخصی ضور داشتند و هرکدام لحظه‌ای از این آیین را ثبت کردند.

گزارش تصویری ولی‌الله میراسماعیلیرا ببینید:

پایان پیام

کد خبر : 101394 ساعت خبر : 3:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101394
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات