دانلود نوحه لری با صدای مصطفی عزیزی

دانلود نوحه لری با صدای مصطفی عزیزی.

نوحه لری را با صدای مصطفی عزیزی دانلود کنید

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: در طول تاریخ کدام واقعه را سراغ دارید که بیشتر از عاشورا گستردگی، نفوذ و ماندگاری داشته باشد؟

از هر منظری که به عاشورا نگاه کنیم، چه عارفانه، چه عامیانه، چه عاقلانه و چه کاملا مذهبی جنس عزای امام حسین(ع) فرق می‌کند.

عزاداری یک فرهنگ قومی و مراسم مذهبی صرف نیست. عزاداری بر سیدالشهدا(ع)  بیشتر عبادتی است که از عمق وجود انسان‌ها می‌جوشد.

دانلود نوحه لری از رادیو گلونی

این سوگواری چند صد ساله وسیله‌ای شده است برای نیل به اهداف بلند دیگر.

هم عملی عبادی است و هم عجین شده به رسومات مختلف قومی و فرهنگی. هم عملی اجتماعی است و هم عبادتی فردی که پرداختن به همه جنبه‌هایش امری است دشوار.

چگونه برای حسین(ع) عزاداری کنیم؟

برپایی تکیه ها و چادرهای عزاداری

یادمان نرود که مشکل امام حسین (ع) و مکتب عاشورا تعدد و یا کمیت هیئت‌ها و تکیه‌ها نیست.

مشکل این است که به ظاهر محرم بیشتر پرداخته‌ایم تا باطن‌اش. هر چه تکیه بیشتر و بزرگ‌تر می‌شود، سد معبر و ناراحتی عابران هم بیشتر و بزرگ‌تر می‌شود. پس محل عزاداری نباید باعث مزاحمت برای مردم شود.

تزئینات تکیه‌ها

باید درون هیئت‌ها از هرگونه زرق و برق و اسراف کاری خالی باشد. داخل تکیه‌ها بایستی ساده و بی‌آلایش باشد.

تزئینات به گونه‌ای باشد که شور و حال حسینی و عزاداری به انسان دست بدهد، حال خوش کربلایی شدن را به آدمی القا نماید، نه اینکه وقتی وارد هیئت می‌شویم انواع لامپ‌های چشمک زن و پارچه‌های شلوغ و رنگارنگ و عکس های متنوع، ما را از فضای اصلی کار دور کند.

حذف خرافات از عزاداری‌ها

خرافات را از عزاداری‌هایمان حذف کنیم. کارهایی نظیر علامت کشی که تاثیری در معرفت بخشی ندارد، شده است دغدغه فکری جوان‌ها و نوجوان‌ها. اگر دقت شود موضوع علامت کشی ها عده‌ای را به خود مشغول می‌کند.

چند نفر مواظب هستند آن نفری که زیر علامت است برایش مشکلی پیش نیاید، چند نفر مواظب هستند طرفین علامت از چپ و راست به جایی نخورد؟ خلاصه اصل عزاداری بدین ترتیب خدشه دار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 100737 ساعت خبر : 11:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100737
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات