دانلود نوحه لکی با صدای حجت کرم اللهی

آیین عزاداری محرم مردم لرستان در شهرهای این استان با نوحه‌هایی همراه می‌شود که به گویش لکی و مینجایی است. دانلود نوحه لکی با صدای حجت کرم اللهی.

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی: با شروع ماه محرم و ایجاد شور حسینی در سراسر کشور طبیعتا عزاداری‌ها و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی نیز در کشور شروع خواهد شد.

این آیین‌های عزاداری به فراخور فرهنگ و شیوه‌های مرسوم هر منطقه و استانی متفاوت است و از دیرباز همواره در قالب هیئت‌های مذهبی و راه‌اندازی دسته‌جات و تکایا برگزار شده است.

آیین‌های سنتی

مثل نخل گردانی‌های یزد، سینه زنی‌های اردبیل، علم گردانی‌های زنجان، دمام زنی‌های بوشهری‌ها و هرمزگانی‌ها، قطارزنی شیرازی‌ها و…

برای دیدن برخی از این آیین‌ها جمعیت در شهرها به حدی زیاد می‌شود که توان پذیرایی از مردم برای میزبانان فراهم نیست.

تا جایی که به‌عنوان مثال روستای ابیانه در کاشان هر سال اعلام می‌کند که گردشگران دیگر به این روستا نیایند.

چون به اندازه کافی مردم این روستا در مراسم عزاداری روستا را پر می‌کنند و آنهایی که روستا را ترک کرده‌اند دوباره به زادگاهشان بر می‌گردند

در این بین برای دیدن مراسم نه تنها این افراد بلکه گردشگران داخلی و خارجی هم به روستا آمده و ظرفیت پذیرش را کم می‌کند.

در ماه محرم هرکدام از ما می‌توانیم با سفر به هر جای ایران گوشه ای از باورها، اعتقادات و سنت های آن منطقه را ببینیم و با شیوه عزاداری هر منطقه آشنا شویم.

البته ناگفته نماند که در بسیاری از همین مناطق که این عزاداری‌ها به صورت آیینی برگزار می‌شود حتما عشق و محبت‌ها هم بیشتر می‌شود و کمک به نیازمندان و ضعبفان نیز علاوه بر عزاداری بیشتر می‌شود.

آیین گل و دانلود نوحه لکی

آیین عزاداری محرم مردم لرستان در شهرهای این استان با نوحه‌هایی همراه می‌شود که به گویش لکی و مینجایی است. دانلود نوحه لکی با صدای حجت کرم اللهی.

نوحه‌ها در شهر خرم آباد به گویش لکی و مینجایی است که با اقبال مردم همراه می‌شوند.

نوحه‌های لکی را از رادیو گلونی دانلود کنید.

دانلود نوحه لکی با صدای حجت کرم اللهی

پایان پیام

کد خبر : 100652 ساعت خبر : 11:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100652
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات