در شوراهای سراسر کشور چه خبر است؟

الان تنها پرسشی که می‌توان مطرح کرد این است که در شوراهای سراسر کشور چه خبر است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سخنگوی وزارت کشور خبر داده است که هشت شورا در کشور منحل و ۲۸۳ عضو شورای شهر در سراسر کشور سلب عضویت شدند.

الان تنها پرسشی که می‌توان مطرح کرد این است که در شوراهای سراسر کشور چه خبر است.

شوراهای سراسر کشور

از شورای شهر بناب خبر می‌رسد که برخی به جرم ارتشا و اختلاس دستگیر شدند. خبرهای عجیب و غریبی هم از شورای شهر بابل به گوش می‌رسد. در سال‌ها و ماه‌های گذشته هم از شوراهای مختلف در شهرهای مختلف خبرهایی در مورد زد و بندهای سیاسی و اقتصادی به گوش رسیده است.

واقعا در شوراها چه خبر است؟ نمایندگان مردم در شوراها چه می کنند؟ آیا شوراها واقعا به پیشرفت و توسعه شهرهای ما کمک می‌کنند؟ یا کارکردشان چیز دیگری است.

پرسش مهم این است که شوراها چقدر درگیر سیاسی‌کاری هستند و پرسش مهم‌تر این است که این همه مواظبت و مراقبت برای ورود افراد به شورا چرا چنین خروجی پیدا کرده است.

سیاسی‌کاری در شوراها

شوراهای اسلامی شهرها یکی از ارکان دموکراسی و نمودهای مهم مردم‌سالاری دینی در کشور است و می‌تواند به شدت به توسعه کشور کمک کند. به شرط اینکه شوراها دست از سیاسی‌کاری بردارند و مردم بتوانند آدم‌های متخصصی را به این شوراها وارد کنند.

متاسفانه در بسیاری از شهرها و روستاها اعضای شورا با زد و بندهای سیاسی و طایفه‌ای و قومی انتخاب می‌شوند و فقط برخی از آنها تخصص کافی برای عضویت در این رکن مهم دموکراسی را دارا هستند.

امیدواریم مردم شهرهای مختلف از این اتفاقات درس بگیرند و در انتخابات آینده شوراها به هرکسی رای ندهند و خود را از بازی‌های سیاسی و قومی و طایفه‌ای به دور نگه دارند و با دقت و درایت تصمیم بگیرند و به آدم‌های اصلح رای بدهند تا دیگر شاهد نباشیم که هر روز خبری از یک شورای شهر منتشر بشود که آن شورا یا منحل شده است یا برخی اعضایش دستگیر شده‌اند.

امیدواریم شوراهایی پاک و پاک‌دست داشته باشیم تا مسیر توسعه ایران هموار شود.

پایان پیام

کد خبر : 100753 ساعت خبر : 11:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100753
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات