رمان کتا‌ب‌خوان مسحورتان می‌کند

کتاب‌خوان رمانی است هیجان‌انگیز، عاشقانه، اسرار آمیز و همراه با ترس که چشم‌اندازی جذاب و البته روان‌شناسانه به آلمان بعد از جنگ دارد.

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: اولین بار کتاب‌خوان را دیدم، نخواندم. فیلمی به کارگردانی استیون دالدری و بازی شاهکار کیت وینسلت که در سال ۲۰۰۹ برای بازی در این فیلم، هم اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و جشنواره گلدن گلوب را.

اما من آموخته‌ام که اگر دیدن راضیم نکرد حتما داستان همان که دیده‌ام را بخوانم و اینگونه شد که کتاب‌خوان را این‌بار خواندم.

کتاب‌خوان رمانی است هیجان‌انگیز، عاشقانه، اسرار آمیز و همراه با ترس که چشم‌اندازی جذاب و البته روان‌شناسانه به آلمان بعد از جنگ دارد.

کتاب‌خوان در سال ۱۹۹۵ اثر برنهارد شلینک، نویسنده و قاضی آلمانی است. نویسنده در این رمان با محتوای جنایی به موضوع عشق و هولوکاست پرداخته است.

آنچه که در رمان کتاب‌خوان می‌خوانیم

موضوع اصلی رمان رویارویی دو نسل است در قالب داستانی عاشقانه: نسلی که در جنایات فاشیسم دوران هیتلری شرکت فعال داشت و نسلی که در اثنای جنگ جهانی دوم یا کمی پس از آن متولد شد و دستی در جنایت نداشت، لیکن بار سنگین گناهان و جرم و جنایت نسل پیش از خود را به دوش می‌کشید.

وقتی مایکل ۱۵ ساله، در راه بازگشت از مدرسه به خانه صدمه می‌بیند، توسط هانا، زنی که دوبرابر او سن دارد، نجات داده می‌شود.

با گذشت زمان، رابطه‌ای عجیب بین این دو شخصیت شکل می‌گیرد و هانا به تدریج، به معشوقه مایکل تبدیل می‌شود.

اما یک روز، هانا به طور ناگهانی و بدون هیچ توضیحی ناپدید می‌شود.

زمان می‌گذرد و دفعه بعد که این دو یکدیگر را ملاقات می‌کنند، مایکل، دانشجوی حقوق شده است و هانا، به خاطر ارتکاب جنایتی مخوف، در دادگاه در حال محاکمه شدن است.

هانا به پیشنهاد مایکل برای دفاع از بی گناهی‌اش جواب رد می‌دهد و آنگاه مایکل درمی‌یابد که هانا ممکن است در حال پاسداری از رازی باشد که آن را حتی از قتل هم ننگین‌تر می‌داند.

کتاب‌خوان در حال حاضر در برنامه درسی مدارس و دانشگاه‌های آلمان قرار گرفته است.

پایان پیام

کد خبر : 100340 ساعت خبر : 10:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100340
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات