علت واقعی تصادف خونین اتوبوس

علت واقعی تصادف خونین اتوبوس خواب‌آلودگی راننده اتوبوس نبوده است. به ما دروغ می‌گویند. علت واقعی این سانحه، خواب‌ بودن ماست. ما خوابیم و کابوس می‌بینیم.

رئیس مرکز اورژانس کاشان: این حادثه در پی خواب‌آلودگی احتمالی راننده اتوبوس و برخورد با تانکر سوخت حامل گازوئیل صورت گرفته است.

در این حادثه دلخراش اتوبوس از پشت به تانکر حامل سوخت برخورد کرده و در لاین مخالف واژگون می‌شود که متاسفانه تا لحظه‌ی نگارش این یادداشت ۱۹ نفر فوت می‌کنند و ۲۷ نفر مصدوم شده‌اند.

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: باز هم تصادف. باز هم مرگ. باز هم غم و اندوه و ماتم. باز هم خواب‌آلودگی راننده. باز هم دلیلی که شاید نتوان ثابتش کرد.

نه دوستان. علت واقعی تصادف خونین اتوبوس خواب‌آلودگی راننده اتوبوس نبوده است. به ما دروغ می‌گویند. علت واقعی این سانحه، خواب‌ بودن ماست. ما خوابیم و کابوس می‌بینیم.

علت واقعی تصادف

مگر می‌شود در یک کشور مسئولین بیدار باشند و ما هر سال و هر ماه شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟

مگر می‌شود مسافرین از حقوق خود آگاه باشند و به محض رویت تخلف راننده به شدت با او برخورد کنند و باز چنین اتفاقی رخ دهد؟

مگر می‌شود راننده بداند که در صورت کوچک‌ترین تخلف به شدیدترین نوع با او برخورد می‌شود و باز چنین اتفاقاتی روی دهد؟

نه دوستان. این‌ها به ما دروغ می‌گویند. ما در عالم رویاییم و خواب می‌بینیم وگرنه در عالم واقعی که همه چیزش درست و اصولی باشد نباید هر روز و هر هفته شاهد چنین حوادث دلخراشی باشیم.

چه کنیم تا بیدار شویم؟

رئیس اداره راهداری نطنز گفت: با توجه به فوت راننده اتوبوس و نامشخص بودن نحوه برخورد و چگونگی حادثه، فعلا علت حادثه نامعلوم است و تحقیقات از راننده تریلر زنده مانده است برای مشخص شدن موضوع ادامه دارد و بعد از کارشناسی صحنه حادثه علت آن مشخص خواهد شد.

بیداری ما خلاصه می‌شود در آگاه بودنمان از حقوق خود. بیداری مسئولان هم چیزی نیست جز تلاش برای رسیدن مردم به حقوق خود.

پس ما روزی از خواب بیدار می‌شویم که بدانیم حقوق‌مان چیست. بدانیم وقتی تخلفی از یک راننده سر زد باید همان‌جا اتوبوس را متوقف کنیم.

مهم نیست شب است یا روز. سرد یا یا گرم. اتوبوس باید متوقف شود. تحکا سرما و گرما از در آتش سوختن که بدتر نیست.

از آن طرف قوانین باید طوری نوشته شوند که از ما حمایت کنند. باید طبق قانون آن شرکت مسافربری سریعاً یک اتوبوس و راننده جایگزین کند.

قانون باید به شدیدترین نحو با راننده‌ای خاطی برخورد کند. از آن‌سو مسئولین باید شرایط راه‌ها و جاده‌ها را درست کنند.

اقتصاد را به نحوی سامان بخشند که یک راننده اتوبوس مجبور به دو شیفت کار کردن نباشد.

خودمانیم. ما باید روزی که به پای صندوق رای می‌رویم، بیدار باشیم. شوراهای شهر و نماینده مجلس و دولت، ساعت زنگ‌داری است که ما کوک می‌کنیم تا به وقتش بیدارمان کند.
پایان پیام

کد خبر : 101211 ساعت خبر : 1:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101211
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات