فوتبال افریقا و لذت بازی فوتبال

فوتبال افریقا دارد بیدار می‌شود و آنها بازیکنان خوبی در جهان دارند و حتی بسیاری از آنان در تیم‌های ملی دیگر بازی می‌کنند اما روزی می‌رسد که یک تیم افریقایی جام جهانی را بالای سر ببرد.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: شاید بسیاری بازی‌ها جام ملت‌های اروپا را به خود جام‌جهانی ترجیح بدهند. تیم‌های اروپایی اصولا خوبند. مثل محصولات اروپایی. یعنی اگر امریکای جنوبی فقط برزیل و آرژانتین دارد اروپا آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، پرتغال، بلژیک و… دارد. اروپایی‌ها فوتبال خوبی دارند. مثل اقتصاد خوب شان. سیاست خوب‌شان. اتومبیل‌های خوب‌شان. و کشورهای خوب‌شان.

فوتبال افریقا

افریقا در حال بیدار شدن است. هر چند کامرون دیگر آن کامرون نیست و تیم‌های افریقایی در ۲۰۱۸ همه بازی‌های اول را باختند اما افریقا در حال بیدار شدن است. کارشناسان می‌گویند نیجریه در ده سال آینده جزو قدرت‌های اقتصادی جهان خواهد شد.

فوتبال افریقا دارد بیدار می‌شود و آنها بازیکنان خوبی در جهان دارند و حتی بسیاری از آنان در تیم‌های ملی دیگر بازی می‌کنند اما روزی می‌رسد که یک تیم افریقایی جام جهانی را بالای سر ببرد. آن روز ما ممکن است نباشیم اما آنها که آن صحنه را می‌بینید با خود می‌گویند همه چیز عوض شد.

افریقا مافیا دارد. مافیای شاخ کرگدن و عاج فیل و قلب انسان.

بقیه جهان

در بقیه جهان هم کشورهای صاحب فوتبال هستند. مثلا در همین اروپا کشورهای نوردیک (فنلاند، سوئد، نروژ و دانمارک) داریم. ایسلند هم داریم که شخصا در حال مهاجرت به آنجا هستم. این قدر ایسلند خوب است که هر شب دارم خواب ایسلند می‌بینم.

با مثلا ژاپن و کره. البته کره جنوبی. ژاپن و کره جنوی مدت‌هاست که با محصولات‌شان تا اتاق خواب ما ایرانی‌ها را اشغال کرده‌اند. آنها علاوه بر تکنولوژی فوتبال خوبی هم دارند.

چینی‌ها البته هنوز در فوتبال مانند پینگ‌پنگ قوی نشده‌اند اما بترسید از روزی که چین در فوتبال جهان شاخ و شانه بکشد.

لذت فوتبال

همه این چیزها که نوشتیم باید به لذت ختم بشود. در همه دنیا از فوتبال لذت می‌برند. چه هنگام برد و چه هنگام باخت. در همه دنیا با هم فوتبال می‌بینند. یعنی مرد و زن در کنار هم هستند. خانواده‌ها با هم فوتبال می‌بینند. با هم به ورزشگاه می‌روند.

در همه جای دنیا تا جایی که من تحقیق کرده‌ام همین طوری است. امیدوارم درهمه جای دنیا واقعا همین طوری باشد.

باقی بقای‌تان

کد خبر : 99867 ساعت خبر : 11:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99867
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات