ماشین فوتبال آلمان را بهتر بشناسید

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: مگر می‌شود کسی درباره فوتبال آلمان بنویسید و ننویسد ماشین فوتبال آلمان و آنها را این طور خطاب نکند؟ بله آنها فوتبال را ماشینی بازی می‌کنند. آنها تیم هستند. یعنی همه با هم قوی هستند.

شما وقتی مقابل آرژانتین بازی می‌کنی می‌دانی که اگر مسی را بگیری می‌توانی آرژانتین را ببری. اما در آلمان شما با یازده نفر طرف هستی. حالا کدام یکی را می‌گیری؟

آلمانی‌ها استادان بلند شدن از خاک سیاه هستند. یعنی شما یک آلمانی را به خاک سیاه بنشان. چند روز بعد چنان از خاک سیاه بلند می‌شود که شما و خانواده‌ات را نقدا می‌خرد.

ماشین فوتبال آلمان

آنها چند بار در طول تاریخ به خاک سیاه نشسته‌اند اما هر بار قوی‌تر از گذشته بلند شده‌اند. آلمان به قول ما لرها سرجیازی جام جهانی است. یعنی همیشه هست. همیشه تا نیمه نهایی و فینال بالا می‌آیند. آنها آن قدر جام جهانی بوده‌اند و خوب بازی کرده‌اند که گاهی به چشم نمی‌آیند.

در فوتبال آلمان شما الان سرمربی می‌شوی و تا فوت نکنی سرمربی می‌مانی. آنجا کشور سرمربی‌های ده ساله است. یعنی وقتی کسی سرمربی می‌شود دست‌کم هفت هشت سال سرمربی می‌ماند.

فوتبال آلمان مانند اقتصاد آلمان است. مانند صنعت آلمان است. بنز است و بی‌ام‌و. آن قدر خوب است که آدم کفری می‌شود. عمویم یک مرسدس ۱۹۶۵ دارد که هنوز مثل بنز کار می‌کند. از میان شش عمو که داشتم فقط همین یک عمو زنده است. بقیه بنز نداشتند متاسفانه. پدرم هم هیچ وقت به حرف عمویم گوش نکرد.

در آلمان مافیا وجود ندارد چون همه مشغول تلاش هستند. هر در آلمان ضرب‌المثلی هست که می‌گوید که فقط سگ‌ها نباید کار کنند.

پایان پیام

کد خبر : 99710 ساعت خبر : 11:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99710
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات