محتکر وجدان ندارد و از مردم شرم نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، متاسفیم که این حرف را می‌زنیم، اما خبرهایی که از احتکار از سراسر کشور منتشر می‌شود، واقعا غم‌انگیز و شرم آور است.

شرم‌آور است که در این اوضاع سخت سیاسی و اقتصادی، برخی به جای همراهی با هموطنانشان، مواد غذایی و مواد اولیه را احتکار می‌کنند.

اگر سری به خبرگزاری‌ها در همین دو روز گذشته بزنید، متوجه می‌شوید که در بسیاری از استان‌های کشور انبارهایی کشف شده که مقدار زیادی مواد اولیه و مواد غذایی در آن‌ها احتکار شده است.

از برنج و عدس گرفته تا بخارایی و پکیج، اتومبیل، لاستیک، رب، کنسرو و لوازم ساختمانی. فقط می‌توانیم بگوییم که شرم‌آور است که برخی در این شرایط احتکار می‌کنند.

شرم ندارند از مردم

آن‌ها البته از چیزی شرم ندارند، به دنبال کسب سود هستند و از هر فرصتی برای احتکار هر نوع کالایی استفاده می‌کنند.

قوه قضائیه و نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های امنیتی تا حدی می‌توانند جلوی این کار را بگیرند. بخش مهمی از مقابله با احتکار به خودما مردم برمی‌گردد.

ما باید در کشف این انبارها به کمک قوه قضائیه و نیروی انتظامی بیاییم. قطعا بسیار از این انبارها کشف می‌شوند و حتما بسیاری از آن‌ها نیز پنهان می‌مانند.

اگر اطلاع دارید که کسی مواد غذایی یا نیازهای اولیه مردم را در سوله یا انباری احتکار کرده است، حتی اگر جزو اقوام درجه یک شما باشد، باید او را به مقامات قضایی و انتظامی معرفی کنید.

اتحاد مردم در برابر محتکران

قطعا یکی از جلوه‌های اتحاد میان مردم می‌تواند همین باشد. اگر آنهایی که احتکار می‌کنند، بدانند که نزدیک‌ترین افراد ممکن است آن‌ها را لو بدهند، دیگر دست به این کار نمی‌زنند.

شرم‌آور است که کسی ده‌ها تن عدس را انبار کند تا با بالارفتن قیمت عدس، آن را وارد بازار کند و آن را بفروشد.

شرم‌آور است که برخی بخاری و پکیج احتکار کرده‌اند تا هنگام سرما و زمستان، گران‌‌تر به هموطنان خودشان بفروشند. امیدواریم روزی برسد که فرهنگ احتکار در این کشور وجود نداشته باشد و مردم از غم هموطنان خود نان در نیاورند.

پایان پیام

کد خبر : 99999 ساعت خبر : 11:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99999
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات