نهضت عاشورا هرگز تمام نمی‌شود

نهضت عاشورا هرگز تمام نمی‌شود.

گاهی نیاز داریم از روزمرگی‌ها و وابستگی‌های دنیایی فاصله بگیریم. احساس رهایی از دنیایی که هرروز مشغولش هستیم، می‌تواند به ما آرامش بدهد.

چه روزی بهتر از عاشورا که به این احساس رهایی برسیم؟

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: بزرگداشت مقام امام حسین (ع)، در ایران تبدیل به یک فرهنگ شده است و مردم هرسال با برگزاری مراسم‌های عزاداری، یاد سید و سالار شهیدان را گرامی می‌دارند و این نشان می‌دهد که عاشورا هرگز تمام نمی‌شود.

در کتاب فرهنگ عاشورا، می‌خوانیم که «در تعلیمات ائمه، تأکید فراوان شده که برای امام حسین (ع) و شهدای کربلا گریه کنند، نوحه بخوانند، شعر بسرایند، عزاداری کنند، زیارت روند و بر تربت امام حسین(ع) سجده کنند».

این آموزه دینی، در شهرهای مختلف ایران، نمود عینی دارد و مردم به یاد شهید کربلا، اشک می‌ریزند.

نهضت عاشورا

گاهی نیاز داریم از روزمرگی‌ها و وابستگی‌های دنیایی فاصله بگیریم. احساس رهایی از دنیایی که هرروز مشغولش هستیم، می‌تواند به ما آرامش بدهد. چه روزی بهتر از عاشورا که به این احساس رهایی برسیم؟

قوت قلب شیعیان

یاد امام حسین برای شیعیان و دوستداران ایشان، قوت قلب بزرگی است.

اینکه سیدالشهدا، حق را نفروخت، شرافتمندانه زیست و برای ما این حدیث ارزشمند را به یادگار گذاشتند: «به‌درستی که شیعیان ما قلبشان از هر ناخالصی و حیله و تزویر پاک است».

تزویر؛ فقط یک کلمه نیست. می‌تواند تبدیل به یک عادت عمومی شود. اما اگر عاشق امام حسین باشیم و بخواهیم شیعه واقعی باشیم، قلبمان را از ناخالصی‌ها و ریاکاری‌ها پاک می‌کنیم.

آن‌موقع است که زندگی، آسان‌تر می‌شود. هم برای خودمان و هم برای خلق خدا.

مراسم عزاداری، یک فرصت غنیمت

شرکت در مراسم‌های عزاداری برای سالار شهیدان، یک فرصت غنیمت است. برای اینکه یاد آن حضرت را در دلمان زنده نگه‌داریم.

منبرهای معرفتی زیادی هستند که کمک می‌کنند با سبک زندگی حق‌طلبانه و خردمندانه امام حسین (ع)، آشنا شویم و برای زندگی بهتر، تلاش و تمرین کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 101479 ساعت خبر : 11:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101479
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات