ویژگی‌های نذری خوب و درست برای محرم 

یک نذری خوب فقط به دست کسانی نمی‌رسد که خودشان توانایی مالی قابل‌قبولی دارند. بلکه «نیازمندان اصلی» هم «شناسایی» می‌شوند و بی‌نصیب نمی‌مانند.

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض آبادی:مناسبت‌های مذهبی، فرصتی هستند برای اینکه مردم نذرهای خودشان را ادا کنند.

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند طبق عادت، سراغ همان ظروف یک‌بار‌مصرف بروند.

غذا ‌و چای در این ظروف، علاوه‌بر مضراتی که برای سلامتی دارند، تولید زباله را افزایش می‌دهند و معضلات محیط‌زیستی را دامن می‌زنند.

عده دیگری اما مشتاقانه و با کمی خلاقیت از اشتباهات مرسوم فاصله می‌گیرند. اتفاقا یکی از طرفداران کتاب‌خوانی در تحریریه گلونی، نذر کتاب کرده است.

لزوم نیازسنجی

می‌شود با‌توجه به نیاز جامعه، نذر کرد. دانش‌آموزانی هستند که برای تهیه لوازم‌التحریر مشکل دارند و می‌توان پول نذری را صرف همین بچه‌ها کرد.

اگر خانواده‌ای را می‌شناسید که برای خرید شیر‌خشک و پوشک در‌تنگنا هستند، گره کارشان را در‌حد‌وسعتان، باز کنید.

برای انجام کار خیر، یک نسخه وجود ندارد و قرار نیست همه مثل هم عمل کنیم. اما می‌توانیم ملاک‌هایی را برای خودمان در‌نظر بگیریم.

یکی از آن معیارها، نیاز روز جامعه است که شاید «شما» بتوانید آن را برطرف کنید.

ویژگی‌های یک نذری خوب و درست

کار خوب و درست را باید خوب و درست انجام داد. یک نذری خوب، سلامت دیگران را به‌خطر نمی‌اندازد. کافی است کمی از غذاهای چرب، پرادویه و … بعضی هیئت‌ها بچشید.

یک نذری خوب، فقط به دست کسانی نمی‌رسد که خودشان توانایی مالی قابل‌قبولی دارند. بلکه «نیازمندان اصلی» هم «شناسایی» می‌شوند و بی‌نصیب نمی‌مانند.

یک نذری خوب، محیط‌زیست محله، شهر و کشور را آلوده نمی‌کند. ظروف یک‌بار‌مصرف، یکی از همان آلاینده‌هایی هستند که معتادشان شده‌ایم و متاسفانه در مناسبت‌های مختلف هم، به‌عنوان اولین گزینه انتخابشان می‌کنیم.

ماه محرم و ترک عادت‌های کهنه

ماه محرم می‌تواند فرصتی باشد برای ترک عادت‌های غلط. قدم‌های کوچک را نباید دست‌کم گرفت.

در ماه محرم امسال می‌توان هوشمندی و  خوش‌سلیقگی به‌خرج داد و نذری‌ها را طوری انتخاب ‌کرد که نیازی به ظرف پلاستیکی نداشته باشند و صدمه کمتری هم به سلامت عزاداران و محیط‌زیست وارد کند.

شاید محرم امسال برای شما فرصتی باشد برای ترک عادت‌های کهنه و اشتباه.

پایان پیام

کد خبر : 101070 ساعت خبر : 9:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101070
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات