پرستو صالحی باید احساسات خود را کنترل کند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خانم پرستو صالحی در یکی از لایوهای اینستاگرامش درباره واکنشش به اخبار گفت: «من آدم احساسی‌ای هستم و سریع واکنش نشان می‌دهم؛ یعنی اگر خبری ببینم، خیلی زود به آن واکنش نشان می‌دهم و سریع در صفحه‌ام منتشر می‌کنم.»

 این اعتراف تلخ از سوی یک سلبریتی نشان می‌دهد که آن‌ها دانسته دست به چنین خبررسانی‌هایی می‌زنند.

بدیهی است روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حرفه‌ای هیچ وقت احساسی و سریع به اخبار واکنش نشان نمی‌دهند. حالا اگر کسی خودش بیاید و اعتراف کند که من آدم احساسی‌ای هستم و زود به اخبار واکنش نشان می‌دهم، نباید او را تقدیس یا از او تشکر کرد، بلکه باید به او اعتراض کنیم.

حتی شهروندخبرنگاران نیز می‌دانند نباید با اخبار احساسی برخورد کنند. اما عجیب است که خانم صالحی انگار این احساسی برخورد کردن را به‌عنوان یک ویژگی بیان می‌کند و لابد انتظار دارد که مخاطبان هم از او تشکر کنند که وقتی خبری می‌بیند، بلافاصله و به صورت احساسی آن را منتشر می‌کنند.

پرستو صالحی باعث نا امیدی می‌شود

سلبریتی‌های فعال در اینستاگرام با همین برخورد احساسی با اخبار، باعث نا امیدی در جامعه می‌شوند. باعث می‌شوند اخبار از راه درست خود منحرف شده و به حاشیه برود.

صدها بار اتفاق افتاده است که سلبریتی‌ها خبر نادرست مخابره کرده‌اند و یا شایعه‌سازی کرده‌اند.

اگر کسی برای خود رسالت اجتماعی قائل است، باید بداند روزنامه‌نگاری و انتشار خبر اصولی دارد که در همه دنیا به آن اصول عمل می‌کنند.

اگر کسی احساسی است و نمی‌تواند احساسات خود را در مخابره‌کردن خبر کنترل کند، نباید دست به این کار بزند.

سلبریتی‌های ایرانی هم می‌توانند مانند برخی از سلبریتی‌های خارجی باشند؛ از خودشان عکس بگذارند، کارهای تبلیغاتی کنند، از زندگی خصوصی‌شان حرف بزنند و وارد فضای خبری و اجتماعی نشوند.

اینطوری هم برای آن‌ها بهتر است و هم برای مخاطبان. اما اگر خواستند به‌عنوان یک فعال اجتماعی حاضر شوند، باید بدانند که مخابره کردن خبر همینطوری دیمی و الکی نیست و احساسات جایی در مخابره‌کردن خبر ندارد.

پایان پیام

کد خبر : 99993 ساعت خبر : 11:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99993
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

ممنوووووووون….واقعا ممنون برای اشاره ای که به این نکته ظریف کردید….همیشه و در همه حال نکته سنجی گلونی و تحسین کردم??
خسته نباشید که بی منت اینقدر خوبید?