گرانی لبنیات هست اما بلافاصله نمی‌کشد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رییس هیئت مدیره اتحادیه لبنی ایران درباره خروج لبنیات از سبد مصرف خانوارها هشدار داد و گفت: گرانی فرآورده های لبنی ناشی از افزایش ۲ تا ۱۰ برابری قیمت مواد اولیه و هزینه های تمام شده تولید در ۲ ماه گذشته است.

این هشدار رئیس هیئت مدیره اتحادیه لبنی ایران هشدار به موقع است اما نمی‌توان آثار آن را در کوتاه مدت مشاهده کرد.

ای کاش این هشدار را ایشان نه در خبرگزاری‌ها بلکه به مسئولان می‌دادند. هشدارهایی از این قبیل می‌تواند باعث ناامیدی در جامعه بشود.

اینکه ما بگوییم چون لبنیات گران شده است پس بلافاصله مردم پوکی استخوان می‌گیرند حرف درستی نیست و به نظر نمی‌رسد که علم هم این را تایید کند. این جور هشدارها باید میان مسئولان رد و بدل بشود تا این که به میان جامعه بیاید

سفره‌های کوچک مردم

گرانی و افزایش قیمت، اصلی ترین دغدغه مردم است. مسئله ای که گاه با تعابیر مبهمی همچون حباب و واسطه گری دلال های اقتصادی از آن یاد می شود.

افزایش قیمت کالاهای اساسی که نیاز اصلی سفره های کوچک مردم است، این روزها فشار بسیاری را به خانواده ها تحمیل می‌کند.

شیر، ماست، کره، پنیر، خامه و برخی دیگر از محصولات لبنی از دیرباز بر سر سفره ایرانیان بوده و حتی به عنوان یک وعده غذای ساده و یا «حاضری» شناخته می‌شد.

لبنیات گران است اما سریع نمی‌کُشد

اما دریغ از اینکه امروز نه برای خوردن یک دست چلوکباب، که برای خوردن یک وعده غذای حاضری ساده خانواده‌ها باید هزینه قابل توجهی کنند و روز به روز جیب آنها خالی‌تر می‌شود.

فرض کنید خانواده‌ای باشد که به علت گرانی محصولات لبنی تغییری در خرید انجام داده باشد. او با خواندن این خبر ناامید خواهد شد در صورتی که فقط ممکن است یک بطری شیر را در طول هفته کمتر خرید کرده باشد.

پس این خبرها را می‌توانیم مدیریت کنیم. جامعه به اندازه کافی این روزها ترس دارد. استرس جامعه را زیاد نکنید.

پایان پیام

کد خبر : 100388 ساعت خبر : 11:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100388
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات