گلونی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کارشناس هواشناسی است

عیسی کلانتری، آمارها را از آستینش درمی‌آورد؟

عیسی کلانتری

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: آلودگی‌هوا در راه است. آلایندگی خودروهای‌ دیزلی را جدی بگیریم. در تهران بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوا ناشی از خودروهاست.

یادش بخیر. همین چند سال پیش مردم و رسانه‌ها رئیس سازمان محیط زیست را به میخ می‌کشیدند که چرا هوا آلوده است؟

چرا کاری برای جلوگیری از آلودگی هوا انجام نمی‌شود؟ چرا جلوی تردد وسائل نقلیه آلوده کننده را نمی‌گیرید‌‌ و…

هرچند تاثیری نداشت اما بالاخره مسئول را مجبور می‌کرد با شرمندگی از زیر جواب دادن به سوال‌ها طفره برود.

اما حالا چه؟ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مثل اخبارگوها در حال خبررسانی است. می‌گوید هوا قرار است آلوده شود. این را که خودمان می‌دانیم آقای کلانتری. شما بهتر است از اقدامات خود برای جلوگیری از این اتفاق بگویید.

نه اینکه مثل کارشناس هواشناسی وضعیت آب و هوا را پیش‌بینی کنید. در کشور وقتی هوا روبه سرما می‌رود آلوده شدن هوا و وارونگی دما نیز رخ می‌دهد. این را کودکان این سرزمین هم می‌دانند آقای رئیس.

این‌قدر رسانه‌ها و مردم سرگرم مشکلات اقتصادی و سیاسی شده‌اند که آلودگی هوا را فراموش کردند. این قدر بحث و چالش و اتفاقات عجیب در این چند ماه پیش آمده که آلودگی هوا دیگر اولویت ما نیست.

همین چند سال پیش تیتر یک هر روزنامه‌ای مربوط به آلودگی هوا بود. انگار فراموش کردیم برای خرید و فروش دلار، برای انتخاب وزیر خوب، برای دانستن قیمت فردای طلا و سکه باید زنده بمانیم. زنده ماندنی که در گرو نفس کشیدن است. نفس کشیدن در این هوای آلوده.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل