گلونی

محمدرضا ژاله دکلمه نمی‌کند ادا درمی‌آورد

محمدرضا ژاله

محمدرضا ژاله

محمدرضا ژاله دکلمه نمی‌کند ادا درمی‌آورد

پایگاه خبری گلونی؛ محسن فراهانی: محمدرضا ژاله جوانی است که این روزها با کلیپ‌های اینستاگرامی‌اش معروف شده است.

همان پسر جوان ریشوی چشم براقی که موبایل را یک وجبی دماغش می‌گیرد و با صدایی که انصافاً خوب است و ادایی که انصافاً بد است جملات احساسی و عاشقانه می‌گوید. جملاتی اغراق‌آمیز در باره‌ی عشق. همان خالق جمله‌ی معروف: «ول‌کنم به چشمات اتصالی کرده…». محمدرضا ژاله دکلمه نمی‌کند البته.

روزنامه هفت صبح

حالا روزنامه هفت صبح با مستر ژاله مصاحبه کرده و او را ستاره نامیده است.

اینکه معنی ستاره از نظر روزنامه هفت صبح چیست بماند. اما یک سوال از مسئولان این روزنامه داریم.

ستاره اینستاگرام بودن به چه المان‌هایی بستگی دارد؟ تعداد فالوور و لایک و ویو؟

خب با این تعاریف که سحر تبر و ندا یاسی و وحید خزایی که سوپراستار هستند.

حالا اگر یک روزنامه با این افراد مصاحبه کند، همین روزنامه هفت صبح جار می‌زند که چه کار چیپ و زردی و بیایید احمق‌ها را معروف نکنیم و چه و چه.

البته با نگاهی به فعالیت چند وقت اخیر روزنامه هفت‌ صبح مصاحبه این روزنامه با آن شخصیت‌ها دور از انتظار نیست. بگذریم.

مستر ادا

این مصاحبه به درخواست خود محمدرضا ژاله به صورت مکتوب انجام شده است.

یعنی گزارشگر سوال‌هایش را بنویسد و ارسال کند، از آن طرف مستر ژاله هم جواب‌ها را بنویسد و بفرستد.

وقتی این گزارش را می‌خوانید به راحتی حس می‌کنید که جواب‌های استاد ژاله پر است از کلمات قلبمه سلمبه.

انگار که ایشان در مصاحبه هم پست از ادا برنمی‌دارند. از این هم بگذریم.

محمدرضا ژاله دکلمه نمی‌کند ادا درمی‌آورد

محمدرضا ژاله در این مصاحبه می‌‌گوید: «زمانی شروع به تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی کردم که از ادامه دادن در فضای انحصارطلبانه سینما دست کشیدم».

بله درست خواندید. ایشان به کلیپ «ول‌کنم به چشمات اتصالی کرده» می‌گویند محتوای فرهنگی.

حالا باید از مستر پرسید محتوای فرهنگی از نظر شما یعنی چه؟ المان‌های شما برای یک محتوای فرهنگی چیست؟ از این هم بگذریم.

خدا را شکر فرهیخته نیستیم

اما از هرچه بگذریم از این مورد نمی‌توانیم بگذریم.

محمدرضا ژاله در بخشی از مصاحبه‌اش گفته مخاطبان صفحه من، قشر فرهیخته جامعه هستند.

خدایی این دیگر بی‌انصافی است. هرکس چهار روز در اینستگرام فعالیت کرده باشد می‌داند که بخشی از فالوورهای کاربران اینستاگرام، پیج‌های تبلیغاتی هستند.

صفحات رستوران و فست‌فود و تولید و پخش پوشاک زیر و ارائه خدمات لیزر و زیبایی.

قطعاً بخشی از فالوورهای ایشان هم همین صفحات هستند.

این به کنار. محمدرضا جان شما به چه کسانی می‌گویید فرهیخته؟

این یعنی مایی که مخاطب پیج شما نیستیم فرهیخته نیستیم؟

اگر کف و خون قاطی کردن برای ادا اطوار اغراق‌آمیز برای بردن دل دخترکان نوجوان به معنی فرهیختگی است، ما به فرهیخته نبودن خود می‌بالیم.

ما توسط این تریبون از شبکه چهار سیما، شبکه فرهیختگان هم عذرخواهی می‌کنیم. خودشاخ‌پنداری هم حدی دارد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل