اختلاسگر در کشورهای دیگر به کجا فرار می‌کند؟

مقصد اختلاسگر باید سه ویژگی داشته باشد تا آنجا را انتخاب کند.

پایگاه خبری گلونی، معین بادپابعد از شنیدن خبر اتهام رشوه گرفتن یکی از مقامات آلمانی این سوال برایم ایجاد شد که اگر کسی در کشورهای دیگر کسی اختلاس کند، به کدام کشور فرار می‌کند؟

یعنی آنها هم به همان کانادای ما می‌روند یا برای خودشان کانادای دیگری دارند که آنجا می‌روند. از آنجایی که قرار نیست این تحقیق را به صورت علمی پیش ببرم، ترجیح دادم با نگاه دیمی به ماجرا نگاه کنم.

مقصد آنها باید دارای ویژگی‌هایی باشد که چند مورد آن بدین شرح است:

اختلاسگر تنهایی باید دربرود

یک. مقصد مختلس باید کشوری باشد که قبل از آن بتواند سرمایه هنگفتی را به تنهایی و فقط به تنهایی از کشور خود خارج کند.

اما از آنجایی که این کشورها دست همه‌شان با هم در یک کاسه است، به کشورهای همدیگر نمی‌توانند بروند.

البته می‌توانند با آن پول به مناطق بومی و دور از دسترس بشر بروند و سال‌های سال با پول‌هایشان شاد باشند که به خودشان مربوط است. اتفاقا یکی از دلایل ارتباط زیاد این کشورها با هم همین است که اگر کسی اختلاس کرد بتوانند او را برگردانند.

کشور فسادخیز اختلاسگر

دو. کشور مقصد باید فسادخیز باشد. به هرحال وقتی یک فرد مختلس با دزدی از اموال دیگران به کشوری می‌رود، آن کشوری که یک مختلس را می‌پذیرد باید بستر فساد را داشته باشد.

وگرنه با پول فاسد که نمی‌شود کار خوب انجام داد. بر فرض هم که بشود. آیا مسئولان آن کانادا که از صبح تا شب سرشان در امور کشورهای دیگر است، نمی‌دانند فردی که با سرمایه زیاد به کشورشان رفته است، مختلس است؟

سفر به جای بهتر

سه. کشور مقصد باید جای بهتری برای فرد باشد. چون کسی که فرار می‌کند می‌خواهد به جای بهتر از قبل برود. مگر آنکه مشکل داشته باشد که بخواهد به جای بدتری سفر کند.

به هرحال برای پیدا کردن این سه شرط می‌توان هر کشوری را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد.

پایان پیام

کد خبر : 103971 ساعت خبر : 11:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103971
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات