از رشوه دادن بدمان نمی‌آید

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: طبق گفته مدیر کل بازرسی استانداری تهران رشوه و زیرمیزی دارای بیش‌ترین درصد تخلفات در ادارات هستند.

شاید با خودتان فکر کنید با این اوضاع گرانی و فشاری که هزینه‌های سرسام اور روی دوش مردم آورده طبیعی است شنیدن چنین خبرهایی روز به روز بیش‌تر شود اما واقعیت این است زمینه رشوه و زیرمیزی و فسادهای اینچنینی اغلب برای کسانی فراهم است که ابدا محتاج نان شب و برآورده کردن نیازهای اولیه نیستند.

بلکه این هرج و مرج گرایی‌ها و از بین رفتن ارزش‌‌ها است که موجب می‌شود کارمندی که به هرحال فرصت اشتغال داشته به فساد روی بیاورد.

از سوی دیگر در کشور ما خبرهای اختلاس های میلیاردی و دزدی‌های در سطح کلان آن‌قدر شنیده می‌شود که دیگر دزدی‌هایی در این سطح انگار دزدی به حساب نمی‌آیند و در نظر همگان کوچک شمرده می‌شوند.

این‌ها که گفتیم یک طرف قضیه است. طرف دیگر ما مردمانی هستیم که خودمان هم از این پدیده بدمان نمی‌آید. داوطلبانه پیشنهادش را مطرح می‌کنیم و حتی خوش‌حال می‌شویم وقتی بدانیم جایی برای ردیف شدن کارمان رشوه هم قبول می‌کند.

این ما هستیم که به رشد انسان‌های فاسد کمک می‌کنیم. همیشه در برابر رشوه گیرنده، شخصی هم به عنوان رشوه دهنده وجود دارد. کافیست در یک صف انتظار به ما بگویند با پرداخت مبلغی اندک کار اداری‌مان سریع انجام خواهد شد، شرط می‌بندم حداقل دو سوم جمعیت این پیشنهاد را قبول می‌کنند.

پس این‌که ما یاد بگیریم از رشوه دادن به عنوان کارت طلایی رهایی از معطلی‌ها و وقت گذاشتن‌ها استفاده نکنیم تا حد زیادی به پاک کردن مسئله کمک کرده‌ایم.

در کنار این فرهنگ‌سازی‌ها، وضع مجازات‌های سنگین برای رشوه بگیرها می‌تواند تا حد زیادی روی کم شدن آن تاثیر بگذارد‌.

پایان پیام

کد خبر : 103819 ساعت خبر : 10:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103819
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات