بسته‌ های حمایتی خودشان نیاز به حمایت دارند

بسته‌ های حمایتی خودشان نیاز به حمایت دارند

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: طبق گفته سرپرست وزارت کار تمام افرادی که حقوق آن‌ها زیر ۳ میلیون تومان است واجد شرایط دریافت بسته‌های حمایتی هستند که به زودی نحوه توزیع اعلام خواهد شد.

خب با یک حساب سرانگشتی و با توجه به فاصله زیاد حقوق دریافتی اغلب ما تا ۳ میلیون تومان، می‌توان به این خبر به چشم یک خبر خوش نگاه کرد.

اما این خبر تا دل‌تان بخواهد جنبه‌های مختلف دارد که کمی هم آدم را ناخوش می‌کند.

اول این‌که کاش محتوی این بسته‌های حمایتی اعلام می‌شد.

آخرین خاطره حمایتی که ما از دولت داریم طرح شیرین یارانه‌هاست که اصلا مبلغش چنان ناچیز است که جلوی بچه بگذاری قهر می‌کند. به قول شاعر: یارانه جان، تو فقط هستی که باشی!

حالا نکند حکایت این بسته‌ها هم همین شود. یعنی من همین‌جا و در این برهه حساس زمانی اعلام می‌کنم اگر قرار است بسته حمایتی ۴۵ عدد لوبیا قرمز و ۴۵ عدد عدس و یک قرص نان جو باشد من از مشمولی این طرح انصراف خواهم داد.

ثانیا این‌که الان جو یک طوری شده که حتی سران مملکت هم می‌آیند جلوی دوربین و با یک بغضی از اوضاع مالی‌شان حرف می‌زنند که من به شخصه حاضرم نصف همین حقوق ۱.۵ میلیونی‌ام را تقدیم‌شان کنم.

نمی‌دانم ماجرا چیست. قدیم مردم هی پز دارایی‌هایشان را می‌دادند الان به میوه دست کسی نگاه می‌کنی زل می‌زند تو رویت و می‌گوید مصنوعی است!

بسته‌ های حمایتی خودشان نیاز به حمایت دارند

پس با این حساب تعداد مشمولین این قانون از حد گذر خواهد کرد و آیا واقعا تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده؟

خدا کند که چند و چون کار سنجیده شده باشد. و برای شناسایی افراد اقدامات صحیح و به قاعده انجام شود.

پس نتیجه این‌که بسته‌های حمایتی باید شامل اقلام ضروری مصرفی باشد. هنگام توزیع هم باید نظارت دقیق روی آن‌ها صورت بگیرد نه این‌که منبع دیگری شود برای سودجویانی که مدام دست‌شان در جیب دیگری است.

پایان پیام

کد خبر : 103739 ساعت خبر : 10:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103739
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات