بیکاران کشور را بشناسیم

ما برای کاهش نرخ بیکاران باسواد سعی می‌کنیم همیشه نرخ دانشجوها رو بالا نگهداریم و ز گهواره تا گور مستمر علم بجوییم.

پایگاه خبری گلونی؛ نسیم نوحه‌خوان: ما که بیکار نیستیم، علم می‌جوییم. از زمانی که هوش و حواس سبک سنگین کردن مسائل با من دست به یقه شد یادم میاد که بابام وسط هر جمع چند نفره‌ای که می‌شینه یکی از افتخاراتش رو که به ۲۰ سالگیش برمی‌گرده رو تعریف می‌کنه.

بابام میگه بعد از گرفتن دیپلم و تموم کردن خدمت سربازی، وقتی پاشو خونه گذاشته درجا ۴ تا آزمون استخدامی قبول شده و این خودش بوده که انتخاب کرده کجا مشغول به کار بشه و معتقده که جوونای امروز تنبل هستند و حوصله کار ندارند و خواستند توانستن است.

من کمی با بابام مخالف بودم چون با توجه به درصد بیکاری و رشته‌هایی که بیشترین نرخ بیکاری رو دارند میشه نتیجه گرفت که بیشتر بیکارای تحصیلکرده خواستند و نشد.

رتبه اول بیکاری به حفاظت محیط زیست با ۳۷.۵ درصد می‌رسه، علوم زیستی با ۲۸.۴ درصد رتبه دوم و معماری و علوم طبیعی جایگاه سوم و چهارم رو دارند.

با یه نگاه گذرا به این رشته‌ها میشه دلیل خشک شدن زاینده‌رود و دریاچه ارومیه و از بین رفتن جنگل‌ها و نابود شدن محیط زیست رو فهمید.

یا اگه به آمار خرابی‌های مناطق زلزله‌زده دقت کنیم جای خالی مهندس معمار و عمران کار بلد رو می‌بینیم.

بیکاران کشور را بشناسیم

همیشه خواستن توانستن نیست. خیلی‌ها زحمت کشیدند و درس خوندن و بهترین دانشگاه‌ها با بهترین رتبه.ها قبول شدند ولی خروجی‌هاشون یا فرار مغزها شدند یا متراژ سرخود کوچه و خیابون.

خود من یه نمونه کاملا بارز، که همیشه بابام دوست داشت یه پزشک موفق بشم و خودم دوست داشتم یه نویسنده بزرگ بشم که آخر سر مهندسی معدن خوندم و حسابدار تجربی یه شرکت خصوصی شدم.

یه سری رشته‌ها هم هستند که تو مملکت ما بازار کار خوبی دارند مثل همین حسابداری که دکتر و مهندس حسابدار داریم و یا بازاریاب‌های پزشک، مهندس و دانشمند داریم.

درسته هرکسی سر جای خودش نیست و دیگه کسی مثل بابام نمیشه ولی ما جوونا همیشه راه‌ حل‌های خوبی داریم.

برای کاهش نرخ بیکاران باسواد سعی می‌کنیم همیشه نرخ دانشجوها رو بالا نگهداریم و ز گهواره تا گور مستمر علم بجوییم.

پایان پیام

کد خبر : 101965 ساعت خبر : 10:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101965
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات