تئاتر بینوایان نمایشی لاکچری برای بانوایان ایرانی

تئاتر بینوایان به کارگردانی حسین پارسایی به زودی در تالار ۲۵۰۰ نفره هتل اسپیناس پالاس به روی صحنه خواهد رفت. کاش دست‌کم در دنیای هنر، ابزار هنری را تبدیل به کالای لوکس نمی‌کردیم.

پایگاه خبری گلونی، سمیه باقری حسن‌کیاده: اصلا با‌مسمی‌تر از این مگر داریم! تئاتری به نام بینوایان بسازیم با کلی ستاره سینما و بعد بخواهیم در هتل اسپیناس پالاس با ظرفیت ۲۵۰۰ نفری اجرا کنیم و قیمت بلیت‌اش را  تا ۲۵۰ هزار تومان هم ارزیابی کنیم و با‌نوایانی که کمترین‌شان دغدغه‌ای همچون کوزت دارند را به عنوان تماشاگر در سالن ببینیم.

اصلا در این اوضاع که جفت پاهای اقتصاد در گل مانده نیاز به تئاتری لاکچری با مضمونی پر از بدبختی داشتیم که به مرفهان بی‌درد اهل هنر که شاید بعضی‌هایشان شاید سیاستمدار بی‌درد باشند، یادآوری کنیم که بابا کوزت‌هایی هم وجود دارند که ژان‌ وال‌ ژان‌هایش فقط یک نان اختلاس کرده‌اند اما امثال ژاور‌های وظیفه‌شناس هم وجود دارند که تمام عمرشان را به دنبال درآوردن همان یک لقمه نان حرام از گلوی متخلسین هدر می‌دهند.

حضور آقای فاگین در تئاتر

سال گذشته بود که نمایش موزیکال «اولیور توئیست» با بلیت‌های ۱۲۰ هزار تومانی و صحنه پر از سلبریتی‌اش از جمله نوید محمدزاده، مهناز افشار، هوتن شکیبا، آتیلا و ستاره پسیانی و… حاشیه‌های فراوانش ما را که تازه داشتیم ریخت و قیافه آقای فاگین را از یاد می‌بردیم به یادمان آورد.

نمایشی به کارگردانی حسین پارسایی که رکورد قیمت بلیت در گیشه را شکست و بسیاری دلیل قیمت بالای آن را حضور پررنگ سلبریتی‌های پرهزینه می‌دانستند.

با توجه به علاقه زیاد آقای پارسایی نسبت به یادآوری اسطوره‌های وحشت بچگی‌هایمان به نظر می‌رسد که در تئاتر بعدی که به کارگردانی ایشان به روی صحنه می‌رود باید منتظر حضور خانم هاویشام آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز احتمالا در سالن ۱۲۰۰۰ نفری آزادی با قیمت بلیتی مثلا معادل یک میلیون تومان باشیم که کلا اهل هنر و خبرنگاران، دیگر برای دیدنش توان پرداخت نداشته باشند و کلا هیچ انتقادی توان درز کردن به بیرون را نداشته باشد.

نقش فاگین را هم لابد به سلطان سکه می‌دهند.

بازیگران بانوای تئاتر بینوایان را بشناسیم

حضور پررنگ‌تر سلبریتی‌ها در تئاتر بینوایان به شدت خار چشم حسودان بی‌پول شده است، به گونه‌ای که نام‌هایی چون بهرام رادان، ترانه علیدوستی و محسن تنابنده شنیده می‌شود و در عین حال از حضور قطعی پریناز ایزدیار، پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی و… خبر داده شده است.

به گفته روابط عمومی این نمایش، نقش «ژان وال ژان» برای پارسا پیروزفر قطعی شده است.

همچنین پریناز ایزدیار در نقش فانتین مادر کوزت، سحر دولتشاهی در نقش خانم تناردیه، هوتن شکیبا در نقش آقای تناردیه، ستاره پسیانی در نقش کوزت و نوید محمدزاده در نقش ژاور در نمایش «بینوایان» به ایفای نقش می‌پردازند.

شاید اگر بخواهیم از کارگردان و اسپانسرهای این نمایش بپرسیم که بینوایان دقیقا در کجای نمایش شما حس می‌شوند، سوال بیهوده‌ای باشد.

اما این سوال بیشتر به سلبریتی‌هایی بازمی‌گردد که صفحه‌های مجازی‌شان پر از درد مردم و اعتراض به وضعیت اقتصادی و شعارهایی چون کنسرت رایگان است.

ولی وقتی مبلغ قراردادهای این نمایش نجومی را ازشان بپرسید، «دنیای مجازی» را مچاله می‌کنند و در اولین جوب سر راهشان می‌اندازند و سراغ «واقعیت» خودشان می‌روند.

پایان پیام

کد خبر : 103364 ساعت خبر : 8:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103364
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات