تصورات اشتباهی که در مورد نویسنده‌ها وجود دارد

مجله ادبی رایترزدایجست تعدادی از تصورات اشتباه در میان افکار عمومی درباره نویسنده‌ها را ذکر می‌کند که ممکن است برای مخاطبان‌شان تازگی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از رایترزدایجست، نویسنده‌ها در زندگی خود همیشه مسائل عجیب و غریب فراوان دارند و تاریخ ادبیات بارها قصه‌های جالبی از زندگی شخصی این افراد تعریف کرده است.

البته این مسئله نیز طبیعی است که زندگی شخصی کسانی که خالق آثار عجیب و غریب هستند نیز با انسان‌های عادی اطراف خود تفاوت داشته باشد ولی شاید افکار عمومی درباره آن‌ها کمی اغراق کرده باشد چون آنها نیز مثل بسیاری از آدم‌های اطراف خود زندگی‌ عادی دارند.

در اینجا تصورات اشتباه درباره زندگی و شغل نویسندگی و نویسندگان آورده شده است که ممکن است جالب باشد:

نویسنده‌ها همه منزوی و زندگی به دور از خلایق دارند

شاید از هر کسی که درباره زندگی نویسنده‌ها این سوال مطرح شود، در همان جمله اول به انزوا و گوشه‌گیری نویسنده‌ها اشاره کند.

در خیلی داستان‌ها و فیلم های سینمایی و تلویزیونی نیز همین شخصیت از نویسنده‌ها به نمایش درمی‌آید ولی باید گفت این مسئله به هیچ وجه در مورد نویسنده‌ها صحت ندارد.

تاریخ نشان داده هرچند بسیاری از نویسندگان مشهور زندگی عجیبی داشتند ولی از این مسئله نیز نباید غافل شد که آنها دوستان بسیاری داشتند و در روابط اجتماعی خود موفق بودند.

نویسنده‌ها هیچ کدام به دستور زبان و گرامر پایبند نبودند

شاید این را شنیده باشید که گفته می‌شود نویسنده‌های بزرگ دستور زبان نمی‌دانستند و حتی در نوشته‌های خود غلط املایی نیز داشتند ولی این تصور کاملاً اشتباه است.

البته آن‌ها مثل اساتید ادبیات به دستور زبان تسلط نداشتند ولی یکی از موارد لازم برای خوب نوشتن تسلط به دستور زبان است و اکثر نویسنده‌های مشهور نیز به این دستور زبان آشنایی کافی و حتی تسلط داشتند.

هرچند نویسنده‌های امروزی از ویراستاران حرفه‌ای کمک می‌گیرند ولی به هرحال هر نویسنده‌ای باید به گرامر زبان خود تسلط داشته باشد.

تصورات اشتباهی که در مورد نویسنده‌ها وجود دارد

تعداد معدودی از اهل قلم از طریق فروش کتاب به ثروت دست پیدا کردند.

خیلی‌هایشان در مراسم اسکار همیشه جزء کسانی بودند که کمتر به آن‌ها توجه شده است.

در مراسم دیگر هم همینطور است. متاسفانه نویسندگی شغل پردرآمدی نیست و حتی امروز هم نویسنده‌ها برای امرار معاش به مشاغل دیگر روی می‌آورند.

اخیراً روزنامه گاردین در گزارشی از درآمد پایین نویسنده‌ها و درآمد بالای ناشران پرده برداشت.

این روزنامه در گزارش خود آورده بود درحالی نویسندگی شغل کم درآمدی است که ناشران از طریق نوشته‌های آن‌ها درآمد هنگفتی کسب می‌کنند.

نویسنده‌ها همه با هم آشنا هستند

شاید جی.کی. رولینگ استفن کینگ را نشناسد یا گیلیان فلین نداند که در آمریکا چه تعداد نویسنده زندگی می‌کند.

بر خلاف تصور اذهان عمومی خیلی از نویسنده‌ها با هم رابطه ندارند و بیشتر آنها با ناشران خود در ارتباط هستند.

نویسنده‌ها در تمام مراحل چاپ کتاب حضور دارند

امروزه فرآیند چاپ کتاب پیچیده شده است و البته ظهور ابزارهای دیجیتال به نویسنده‌ها کمک کرده تا بدون واسطه نوشته‌های خود را به دست مخاطبانشان برسانند، ولی این تصور کاملاً اشتباه است که صفر تا صد چاپ کتاب از سوی نویسنده‌ها نظارت می‌شود.

حتی نویسنده‌های مشهور نیز روی مراحل مختلف چاپ کتاب هیچ کنترلی ندارند.

نویسنده‌ها در اوقات فراغت می‌نویسند

هرچند نویسندگی در گذشته و امروز کمتر منبع درآمد بوده است ولی این تصور کاملاً اشتباه است که نویسنده‌ها آثار خود را در اوقات فراغت و اضافی خود خلق کرده‌اند.

بسیاری از نویسنده‌ها در زمان حاضر نیز به صورت تمام وقت کار می‌کنند و بیشتر وقت خود را برای نوشتن اختصاص می‌دهند.

پایان پیام

کد خبر : 102232 ساعت خبر : 6:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102232
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات