تولید بیش از ۱۴ هزار تن گردو در لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید بیش از ۱۴ هزار تن گردو در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علیرضا احمدوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: سطح زیرکشت گردوی استان ۱۱ هزار و ۸۳۸ هکتار بوده که از این مقدار ۵۳۳۸ هکتار نهال و ۶۵۰۰ هکتار مثمر است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۱۴ هزار و ۴۳۵ تن گردو برداشت شود.

احمدوندی میزان عملکرد استان را به طور متوسط ۲۲۲۰ کیلوگرم در هر هکتار عنوان کرد و گفت: لرستان به لحاظ سطح باغات  نسبت به دیگر استان‌ها رتبه سوم و تولید در جایگاه پنجم قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیشترین سطح زیرکشت استان را مربوط به شهرستان بروجرد دانست و افزود: این سطح حدود ۲۵۲۳ هکتار بوده و میزان عملکرد نیز ۱۸۶۶ کیلو در هکتار است.

به گفته احمدوندی شهرستان خرم‌آباد با سطح ۲۰۹۳ هکتار و میزان عملکرد ۲۱۷۹ کیلوگرم در هکتار رتبه سوم استان را به خود اختصاص داده و تولید آن ۲۸۴۲ تن است.

الشتر قطب گردو در لرستان

وی با بیان اینکه سلسله بعد از بروجرد بیشترین سطح کاشت گردو را در استان به خود اختصاص داده است، ادامه داد:

این در حالیست که میزان عملکرد باغات این شهرستان در استان بیشتر از سایر مناطق بوده و حدود ۳۱۰۴ کیلوگرم در هکتار است. بنابراین سلسله به لحاظ میزان تولید گردو بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

قطب گردوی لرستان شهر الشتر است. شرایط مناسب تفرجگاهی منطقه کهمان شهرستان سلسله زمینه تولید گردوی مرغوب را برای گردو کاران این شهرستان فراهم کرده به طوریکه گردوی تولیدی در لرستان در کشور برای خود نام و نشانی دست و پا کرده است.

منطقه کهمان شهرستان سلسله به دلیل قرار گرفتن در یک دره و جاری بودن سراب های جوشان در آن یکی از بهترین مناطق تولید گردو در استان لرستان به شمار می رود.

پایان پیام

کد خبر : 103832 ساعت خبر : 11:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103832
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات