دلار تقلبی را از اصلی تشخیص بدهید+فیلم آموزشی

دلار تقلبی را از اصلی تشخیص بدهید

با نوسان نرخ ارز و افزایش خرید و فروش دلار، سودجویان نیز دست به کار شده‌اند و دلارهای تقلبی روانه بازار می‌کنند. با خواندن این مطلب، شما می‌توانید دلار اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

پایگاه خبری گلونی، مهرداد دهقانی:  اسکناس‌ها ویژگی‌های امنیتی و کنترلی برای تشخیص اصل بودنشان دارند و در مقابل، متقلبان نیز روش‌های جدیدی برای جعل پول به کار می‌گیرند.

توجه کنید که ویژگی‌های امنیتی در تمام پول‌ها یکسان نیست و ممکن است اسکناس‌ها (به‌ویژه رقم‌های پایین‌تر و یا چاپ‌های قدیمی) برخی از تمهیدات امنیتی را نداشته باشد.

دلار تقلبی را از اصلی تشخیص بدهید

نحوه تأیید اعتبار پول آمریکا

در ویدیوی بالا، ویژگی‌های امنیتی مشترک در تمام اسکناس‌های ایالات متحده آمریکا و نحوه تشخیص آن‌ها آمده است.

این ویدیو را برنامه آموزش تعلیم ارزی ایالات متحده (CEP) تهیه کرده و در پایگاه خبری گلونی دوبله شده است.

جنس اسکناس

احساس شما زمانی‌که دلار اصل را لمس می‌کنید با کاغذهای دیگر متفاوت است. این مورد شاید سریع‌ترین راه برای فهمیدن دلارهای تقلبی از اصل باشد.

دلارهای رایج با ترکیب منحصر به فرد ۷۵ درصد پنبه و ۲۵ درصد کتان چاپ شده‌اند، برخلاف بیشتر کاغذهای دیگر که با چوب ساخته شده‌اند.

پس اگر چندبار دلار اصل را لمس کرده باشید، ممکن است دلارهای تقلبی را تشخیص دهید.

چاپ بیشتر اسکناس‌های دنیا همچون دلار، برجسته است و هنگامی‌ که انگشت خود را روی اسکناس حرکت بدهید، باید برجستگی‌ها را احساس کنید.

تصاویر نامرئی در دلارها

با تاباندن نور به اسکناس، می‌توانید تصاویری را که در حالت عادی نمایان نیستند را مشاهده کنید که به آن واترمارک می‌گویند.

همچنین با تاباندن نور UV (ماورا بنفش) به ۵ دلاری به بالا، نوارهای امنیتی با رنگ منحصر به فردی مشخص می‌شوند.

این نوارها در هر رقم، رنگ و موقعیت خاص خودش را دارد. یعنی مثلا نوار امنیتی ۱۰ دلاری موقعیت و رنگ متفاوتی با نوار ۵۰ دلار دارد.

تغییر رنگ با حرکت‌دادن اسکناس

اگر اسکناس‌های ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری را حرکت‌بدهید، رنگ عدد گوشه پایین سمت راست آن از مسی به سبز (و برعکس) تغییر می‌کند.

نوار امنیتی سه‌ بعدی

در اسکناس‌های۱۰۰دلاری، روی نوار امنیتی تصویر یک زنگوله و عدد ۱۰۰ دیده می‌شود که با حرکت دادن اسکناس، این دو مورد به بالا و پایین و یا چپ و راست حرکت می‌کنند.

میکروپرینت

دستگاه‌های پرینتر معمولی نمی‌توانند با ظرافت بالا چاپ کنند. بنابراین اعداد و یا حروف بسیار ریز اگر با دستگا‌ه‌های معمولی چاپ شوند، وضوح ندارند.

اما در اسکناس‌های ۵ دلاری به بالا، اگربا ذره‌بین یا زوم دوربین گوشی خود نگاه کنید، حروف یا عبارت‌های بسیار کوچکی همچون THE UNITED STATES OF AMERICA و E PLURIBUS UNUM را خواهید دید.

الیاف سرخ و آبی

فیبرهای امنیتی قرمز و آبی کوچک در سراسر کاغذ ارز اصلی ایالات متحده تعبیه شده است. با این روش‌ها دلار تقلبی را از اصلی تشخیص بدهید.

پایان پیام

کد خبر : 102550 ساعت خبر : 10:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102550
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات