دلار سلیمانیه و دلار هرات را بشناسید

دلار سلیمانیه و دلار هرات را بشناسید

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: دلار مبادی ورودی زیادی به کشور دارد؛ از هرات تا سلیمانیه تا سبزه‌میدان و صرافی‌های فرودسی و منوچهری.

قیمت‌های مختلفی روی آن گذاشته می‌شود. عدم ثبات اقتصادی هم به تلورانس این قیمت‌ها تا حد زیادی افزوده است.

از کدام مرز وارد می‌شود

قیمت دلار در شهرهای مختلف هم متفاوت است. بسته به آن‌که از کدام مرز وارد شود ارزان‌تر یا گران‌تر می‌شود.

دلار هرات از مرزهای افغانستان وارد می‌شود. شاید این کاهش قیمت دلار در مشهد ناشی از فاصله کم مشهد تا مرز افغانستان باشد. هزینه‌های ترانسفرینگ را هم باید به هزینه دلار اضافه کنیم.

دلار سلیمانیه و دلار هرات

دلارهای هرات و سلیمانیه؛ با اماواگرهای فراوانی وارد کشور می‌شود. بیشتر برای پول‌شویی این کشورها از خرید مهمات جنگی یا مواد مخدر به کشورهای اطراف فرستاده می‌شود.

بازار بی‌ثبات اقتصادی و چندپاچگی در مبدأ ورودی ارز باعث دامن زدن به التهابات اقتصادی می‌شود.

مافیای رسانه‌های دلار هرات و سلیمانیه هم نقش زیادی در بالا بردن قیمت‌ها دارند. آن‌ها با تحریک عوامل داخلی و قطع واردات می‌توانند بازارهای داخلی متأثر از ارز را تحریک کنند.

قوه قضاییه وارد می‌شود

شاید برای همین است که قوه قضاییه نسبت به انتشار قیمت ارز؛ واکنش نشان داده است.

سایت‌های به‌روز برای انتشار قیمت‌ها باید مجوز قضایی داشته‌باشند. چندپارچگی در بازار ارز؛ بانک مرکزی را هم سرگردان کرده‌ است.

شایعات زیادی مبنی بر تقلب زیاد در دلارهای قدیمی باعث شده صراف‌ها توجه مردم رو به پول‌ها و اسکناس‌های نو جلب کنند؛ اما واقعیت این است که شما در هر سطحی از مبادلات که باشید باید فرق دلار تقلبی و نو را بشناسید.

این ویدئو در گلونی می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند که گول دلار تقلبی را نخورید

اطلاعات رسانه‌ها از تنوع دلار محدود است

اطلاعات رسانه‌ها هم از چگونگی ورود دلار سلیمانیه و دلار هرات به داخل کشور محدود است.

استفاده از گروه‌های هدف خاص برای ورود این دلارها و روش‌های محرمانه ورود آنها ما را با این محدودیت اطلاعات روبرو کرده‌ است.

تجربه ارز نیمایی با همان قیمت ۴۲۰۰ ارز جهانگیری یک تجربه ناموفق در بازار ارز بوده‌ است.

دولت باید روش‌های تشویقی بیشتری را در بستر سامانه نیما برای ترغیب صادرکنندگان به فروختن دلارهایشان به واردکنندگان فراهم کند. رسیدن به توافق بین آنها یکی از این روش‌هاست.

باید قبول کنیم که مناقع شخصی وارد کنندگان ارزهای خارجی به کشور؛ به التهابات اقتصادی دامن زده‌ است. پای هزاران میلیارد پول در میان است که به‌مسئولین هم به راحتی از گم‌شدن و تخصیص نیافتن آن صحبت می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد باید دعا کنیم که شاید خدا وارد کنندگان رانتی را به راه راست هدایت کند؛ ظاهراً از دست من و شمای نوعی کار زیادی برنمی‌آید.

پایان پیام

کد خبر : 102625 ساعت خبر : 2:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102625
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات