فروش خاک با سیب‌ زمینی و شمارش معکوس

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: فروش خاک با سیب‌ زمینی تیتر امروز فضای مجازی است. اگر این تیتر رو تا سه ماه پیش می‌دیدم، فکر می‌کردم فقط برای افزایش فالوئر کاربرد داره و هدف دیگه‌ای پشتش نیست.

مطمئن هستم شما هم تا با چشم خودتون نبینین باور نمی‌کنین. واقعیتش اینه که هیچکدوممون نمی‌دونیم کی به اینجا رسیدیم که مسقیم دست تو جیب هم کنیم و سهممون از زندگی رو با دزدی به‌دست بیاریم.

آیا فروش خاک با سیب زمینی واقعیت دارد؟

فروش خاک با سیب‌ زمینی

شاید وقتی آمار اختلاس و دزدی و فرار مختلسین رو هر روز می‌بینیم به این نتیجه می‌رسیم که باید کلاهمون رو محکم بچسبیم.

مثل زامبی‌هایی با تخصص‌های مختلف شدیم. بعضی‌ها می‌گن که فوتوشاپیم اما خودمون می‌دونیم این تصویر جامعه‌ایه که هیچ‌کس مسئولیت انسانی و اجتماعی توش نداره.

جامعه‌ای که همدردی رو داره فراموش می‌کنه و سعی می‌کنه هر روز با یه ایده خلاقانه در دزدی افرادش رو درگیر کنه.

سقوط ارزش اخلاق در جامعه

با انکار آمار از تورم و اوضاع اقتصادی نمی‌شه از این برهه حساس گذشت. باید برگردیم به همه اون‌چیزی که پای سفره‌هامون تو خونواده یادگرفتیم.

از بخشش تا کمک به همنوع. شاید به‌موازات کمپین‌هایی که هر روز قیمت رب و ربع و گوشت و مرغ رو اطلاع‌رسانی می‌کنن باید از سقوط ارزش اخلاق هم بگیم.

کار توریست‌های مریخی نیست

واقعیت اینه که تو این مقطع حساس همه‌مون سر شدیم. بیشتر از همه موجودیت خودمون رو به‌عنوان یه شهروند در خط می‌بینیم.

از دیگران شاکی هستیم اما فراموش می‌کنیم این دیگران توریست‌هایی که از مریخ اومدن نیستن. این دیگران خود ما هستیم. خود مای تولید‌کننده، کارگر، کارفرما و مسئول هستیم. خود مای کشاورز و دلال و واسطه که به‌خاک‌فروشی افتادیم و سهممون از نابسامانی اوضاع اقتصادی رو مستقیم از جیب دیگران برمی‌داریم.

وقتی همه در کما هستیم

این روزها تیترهای عجیب زیاد می‌بینیم. ملتی هستیم که سنکوب کردیم و دیگه هیچ خبری قرار نیست شوکه‌مون کنه.

ملتی هستیم که نسخه‌های بومی خودمون رو به‌عنوان نقشه پشتیبان اجرا می‌کنیم. انگار باور کردیم تنها هستیم.

این باور خطرناک می‌تونه بین‌مون فاصله بندازه و وادارمون کنه گروه‌های خودی و غیرخودی بیشتری راه بندازیم. وقتی این گروه‌ها تو جامعه ساخته می‌شن یعنی مرگ انسانیت و اخلاق نزدیکه. این شمارش معکوس رو باید جدی بگیریم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گزارش داد: طبق گزارشات میدانی اتحادیه، قیمت این محصول حدود ۴۱۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان بوده است. این محصول در میدان میوه و تره‌بار به وفور یافت می‌شود و کمبودی وجود ندارد.

اسدالله کارگر ر در خصوص فیلم فروش فروش خاک با سیب‌ زمینی باقیمت ۴۵۰۰ تومان در فضای مجازی اظهار کرد: این فیلم ساختگی است و نوساناتی که در قیمت این محصول به وجود آمده باعث ایجاد شایعه و جوسازی شده است.

پایان پیام

کد خبر : 102071 ساعت خبر : 8:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102071
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات