قیمت دلار در تهران به لحظه تغییر می‌کند

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: قیمت دلار در تهران به لحظه تغییر می‌کند. همه اخبار مردم از شنیده‌ هاست. حتا آنهایی که در صرافی‌های خیابان فردوسی تهران هستند هم آمار موثقی ندارند، چون آمارشان لحظه‌ای است، اما آنچه مسلم است دلار در سراشیبی سقوط است.

ارز ارزان می‌شود کلیک کنید

سقوطی که معلوم نیست به کجا می‌رسد. سقوط در شهرهای کوچک اما با سرعت بیشتری در حال انجام است. این همان تٲثیر گسترده هم‌افزایی بازارهای خرد در اقتصاد کلان کشور است.

قیمت دلار در تهران

دلار هیجان‌زده، حالا از هیجان افتاده، روزنامه‌ها اصولگرا حمله موشکی به مواضع تروریست‌ها و اصلاح‌طلبان تصویب کلیات FATF را علت اصلی آن می‌دانند. عده‌ای هم کمافی‌السابق معتقدند کار خودشان است.

شایعه‌ها تمام نمی‌شوند

شایعه می‌تواند بنیان اقتصادی کشورها را متزلزل کند. شایعه کاهش یا افزایش دلار انگار قوی‌تر از مناسبات سیاسی عمل می‌کند. دلال‌ها از مردم دلار نمی‌خرند یا قیمت‌های پرت می‌دهند. آنها به‌فکر جیبشان هستند.

بازار هدف در حال تغییر است

قشر متوسط رو به‌بالا جامعه از بازی با ارز هم چیزی عایدش نمی‌شود. برای همین ظاهرا قرار است به سمت بازار هدف، بورس کشیده شود.

اگر مافیای اقتصادی بورس را هم تسخیر نکرده‌ باشند، این اتفاق خوبی است. می‌تواند بنیانگذار یک جهش اقتصادی بزرگ و گردش سرمایه و رونق بنگاه‌های زود بازده در یک پروسه خاص باشد، البته با پیش‌فرض قرار گرفتن در مسیر اقتصاد سالم، نه اقتصاد شکننده و آدرنالینی.

درس مهم امروز

مردم باید از این فراز و فرود یک درس مهم بگیرند، اینکه علاوه بر همه معادلات بازار خود ما بازیگردان اصلی سرنوشت اقتصادی‌مان هستند.

روزی را در نظر بگیرید که این سرمایه‌ها بدون وقت‌کشی از همان ابتدا جذب بازارهای داخلی و رونق صنعت شود، پشتوانه ریالی کشور قدرتمندتر شود.

این یک رویای دور از ذهن نیست، کافی‌است جنسمان را از بقیه مردم جدا نکنیم و باور داشته‌باشیم که خوشبختی و فلاکت ما هم‌مسیر با همه آنهایی‌ است که ملت ایران نامیده می‌شوند و دغدغه‌هایشان از جنس دغدغه‌های ماست.

پایان پیام

کد خبر : 102403 ساعت خبر : 8:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102403
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات