معرفی بازارهای هفتگی در کوچصفهان

معرفی بازارهای هفتگی در کوچصفهان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یکی از بازارهای عمده که در خرید و فروش و عرضه‌ی تولیدات کشاورزان نقش تأثیرگذار دارد، بازارهای هفتگی است، این بازار هم مرکز خرید و فروش و توزیع کالاهای بومی و هم مرکز مبادله‌ی فرهنگی و سرگرمی برای روستائیان است.

بازارهای هفتگی در کوچصفهان

در روزهای یک شنبه و چهارشنبه در شهر کوچصفهان بازار هفتگی تشکیل می گردد، سال‌های متمادی است که این بازار در کوچصفهان محل خرید و فروش کالاهای مختلف است.

در این دو روز بازار از صبح زود تا ساعت ۲ بعدازظهر فعالیت دارد و انواع کالاها و اجناس از قبیل مواد غذایی، پوشاک، وسایل منزل، لوازم زینتی و کالاهای کشاورزی در آن به فروش می‌رسد.

در روزهای بازار اغلب معاملات برنج و دام و انواع سبزی‌ها عرضه می‌گردد، از جمله بازارهای حاشیه‌ی این بازار تشکیل بازار دام است که در حاشیه شهر کوچصفهان مشتریان زیادی را از اطراف و اکناف به سوی خود جلب می‌نماید.

مشتریان مختلف از جاهای مختلف برای فروش به کوچصفهان می‌آورند.

مشتریان زیادی را از شهرهای دیگر به این منطقه می‌کشاند. فروشندگان مختلفی از شهرهای دور و نزدیک به کوچصفهان آمده تا محصولات خود را به فروش برسانند، افزون بر اهمیت اقتصادی بازار کوچصفهان تأثیر زیادی در مسایل فرهنگی منطقه دارد.

یک شنبه بازار و چهارشنبه بازار لولمان (پیربست لولمان)

پیربست لولمان مرکز دهستان لولمان تابع بخش کوچصفهان است. روستای پیربست لولمان در کنار رودخانه‌ی سپیدرود واقع شده و ساکنان آن می‌توانند از راه آبی استفاده کنند. بازار هفتگی این آبادی از نظر مبادله‌ی کالا و خرید و فروش از اهمیت خاصی برخوردار است.

قایق‌های محلی (گاهی) از روستاهای سنگر و آستانه و شرق گیلان بار و مسافر به لولمان می‌آورند.

لولمان در مسیر اتوبان رشت به آستانه‌ اشرفیه واقع شده است و بازار لولمان به عنوان مرکز معاملات برنج درآمده است. مخصوصاً در ایّام فروش بازار، محصول روزهای شلوغی دارد. هم زمان بودن روزهای تشکیل بازار هفتگی در کوچصفهان و لولمان و نزدیک بودن به شهر آستانه‌ی اشرفیه از رونق آن می‌کاهد.

پایان پیام

 

کد خبر : 101749 ساعت خبر : 2:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101749
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات