وزرا استعفا می‌کنند و راحت می‌شوند

وزرا استعفا می‌کنند و راحت می‌شوند

به نظر می‌رسد که رودربایستی رئیس‌جمهور برای کنار گذاشتن بخشی از کابینه و وزرا تمام شده است. حالا قرار است تصمیمات اساسی به نفع مردم گرفته شود.

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: بعد از نامه عباس آخوندی وزیر راه مسکن و شهرسازی که در آن از رئیس جمهور به صراحت خواسته بود تا با استعفای وی از سمت وزارت موافقت کند، حالا این بار محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور خواسته است که در هیچ جای دیگری او را به کار نگیرد.

چون تا وقتی که شرایط مهیا نباشد نمی‌توان کار کرد. حقوق رایزنان بازرگانی عقب افتاده است.

استعفا و آینده نگری

پروژه استعفا مدیران در دولت درحال اجراست.

اگرچه وزرا از قانون منع بکارگیری بازنشستگان دولتی مصونیت دارند اما همه آنها به نوعی در فکر ترک پست و گرفتن پست‌های جانشین پست وزارت هستند.

اما در کنار این مدیران ما معمولی‌ها هم هنوز به دنبال یک شغل ثابت هستیم تا در آمار جزء آن ۱۴ میلیون نفری که ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنند، حقوق و بیمه دارند باشیم. البته این شغل را در هر جایی هم که پیدا کنیم به هوا می‌زنیم.

وزرا استعفا می‌کنند و راحت می‌شوند

این روزها شنیدن حرفهای عجیب از کابینه دولت چندان غافلگیرکننده نیست.

سونامی استعفای وزرا به راه افتاده است باید ببینیم که موج بعدی کدام وزیر را همراه خود خواهد برد.

البته آنچه که مسلم است این است که وزرا  به ساحل امن آرامش می‌رسند.

با وضعیت تحریم‌ها و بسته شدن مرزها و عدم اعطای وام‌های کلان به آنها تا حد زیادی نباید انتظار داشته باشیم که رایحه خوش خدمت از جانب آنها تا اطلاع ثانوی به سمت ما برسد.

دوران رودروایسی تمام شده است

به نظر می‌رسد که رودربایستی رئیس‌جمهور برای کنار گذاشتن بخشی از کابینه تمام شده است.

حالا قرار است تصمیمات اساسی به نفع مردم گرفته شود. اتخاذ این تصمیمات باید بتواند گره‌های اساسی اقتصادی معیشتی مردم را باز کند.

رکود بازار سرمایه ایجاد بازارهای ثانویه و بازارهای سیاه در بخش‌های تولیدی و خدماتی در نظام سلامت تا حد زیادی باعث ایجاد اضطراب در مردم شده است.

شعار یا واقعیت

دولت باید بتواند راه برون رفت از این مشکلات اساسی را پیدا کند. شاید کنار گذاشتن بخشی از کابینه یکی از نقشه‌های پشتیبان دولت برای به کار گرفتن نیروهایی باشد در نظام مورد توافق افراد بیشتری هستند.

باید ببینیم آیا این تصمیمات می‌تواند به نفع مردم تمام شود یا مثل یک شوآف سیاسی قرار است در حد یک مانور عمل کند.

فرهنگ ژاپنی‌ها در راه است

آیا موج جدید استعفاها نشان دهنده تمایل مردم تمایل به دولتمردان به سبک مدیریت ژاپنی‌ها و کره‌ای‌هاست؟!

این سوالی است که به مرور زمان می‌توان پاسخ مناسبی برای آن پیدا کرد.

استعفا و عذرخواهی از مردم فرایندی است که ظاهراً در دولتمردان باب شده است البته تعداد زیادی از آنها در برابر عذرخواهی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.

مسئولین مقاوم دربرابر عذرخواهی

همین که موج این عذرخواهی‌ها از طبقات و لایه‌های متوسط دولت به سطح بالا و لایه‌های مدیریت کلان هم رسیده است جای امیدواری است.

اما در کنار این عذرخواهی‌ها دولت باید بتواند نقشه های پشتیبان مناسبی را به مردم ارائه بدهد و آنها را متقاعد کند که وقتی می‌گوید جای نگرانی نیست، مردم به سمت صرافی‌ها و بازار خودرو حمله‌ور نشوند.  این پروژه‌ای است که دولت حالا حالا باید روی آن کار کند.

پایان پیام

کد خبر : 104232 ساعت خبر : 1:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104232
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات