۱۰ تا ۱۲ ملیون نفر از VPN و فیلترشکن‌ استفاده می‌کنند

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: «رئیس پلیس فتای ناجا گفته است که حدود ۱۰ تا ۱۲ ملیون نفر از VPN و فیلترشکن‌ استفاده می‌کنند.»

این رقم یعنی درصد بالایی از جمعیت ایران که به فضای مجازی دسترسی دارند از VPN استفاده می‌کنند.

عمومیت نرم‌افزارهای فیلترشکن در گذشته هم زیاد بود ولی پس از فیلتر تلگرام و حجم گسترده اطلاعاتی که در ایران از طریق آن منتقل می‌شد، همه را به استفاده از فیلترشکن مجبور کرد.

فیلترینگ یکی از موضوعاتی است که بسیار به آن پرداخته شده است و سال‌هاست ثابت شده است که با این روش نمی‌شود با تخلفات فضای مجازی مبارزه کرد.

البته دایره مجاز فعالیت مجازی در ایران بسیار تنگ است و خط قرمزهایی وجود دارد که هنوز برای کاربران فضای مجازی داخل کشور قابل هضم نیستند.

ده‌ها نمونه می‌شود مثال زد که سختگیری‌های بی‌دلیل باعث شده است که صحبت از آنها در فضای مجازی داخل کشور ممنوع باشد و در ضورت انتشار به سرعت فیلتر می‌شوند.

۱۰ تا ۱۲ ملیون نفر از VPN و فیلترشکن‌ استفاده می‌کنند

روزگار ما دیگر روزگار ممنوعیت و محدودیت نیست. اینترنت چنان گسترده و فراگیر شده است که مقابله با آن امکان‌پذیر نیست.

اگر در فضای مجازی منکر و یا خلافی اتفاق می‌افتد راه حل مبارزه با آن فیلترینگ نیست بلکه باید در همین فضا قدرتمند و با استدلال محکم فعالیت کرد.

برخلاف دیدگاهی که محدودیت‌ها را راه حل می دانند واقعیت چیز دیگری است.

حتما با کسانی برخورد کرده‌اید که تا پیش از فیلتر تلگرام هرگز از VPN استفاده نکرده بودند. ولی پس از این اتفاق همگی افراد ‌کهنسالی می‌بینیم که از اینترنت فقط اجرای نرم‌افزار فیلترشکن را بلدند و بازکردن تلگرام.

مدیران مسئول در تصمیم‌گیری‌ها باید این آمار ۱۲ میلیونی را که البته به طور یقین بسیار بیشتر از این تعداد هست را همیشه جلوی چشم خود داشته باشند.

این گونه با دست خود شهروندانی که فقط به دنبال پیگیری اطلاعات روزانه و شخصی خود هستند را به مجرم تبدیل کرده‌ایم.

همیشه مثال ماهواره و ویدیو مثال‌های خوبی برای این دست کارها هستند.

محدودیت‌های ارتباطاتی دیر یا زود برداشته می‌شوند ولی خوب است که تصمیم‌گیران راه حل مناسب را برگزینند و ارتباط خود را با کاربران فضای مجازی نزدیک‌تر کنند.

پایان پیام

کد خبر : 103141 ساعت خبر : 11:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103141
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات