گلونی

استندآپ کمدی مبتذل و سبک وحید رحیمیان

وحید رحیمیان

وحید رحیمیان

استندآپ کمدی مبتذل و سبک وحید رحیمیان

نکند جز این سبک استندآپ کمدی، چیز دیگری بلد نیستید که ارائه کنید؟ وحید رحیمیان دست از شوخی‌های مبتذل بردارد.

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادیوحید رحیمیان از شرکت‌کننده های سری دوم خنداننده شو ویدئویی منتشر کرده است و در استندآپ کمدی‌ خود، از «تشک» به‌عنوان عشق اول‌اش می‌گوید.

عشق اول، تشک!

تشکی که به قول خودش، هر قسمت از‌ آن پر از خاطرات شب‌های بارانی دوران کودکی اوست. همین الآن هم که این جملات را می‌نویسم از بدسلیقگی وحید رحیمیان، حس ناخوشایندی پیدا می‌کنم که چرا فکر می‌کند باید به این شوخی سطحی بخندیم؟

بدسلیقگی‌ها و جسارت‌های ادامه‌دار

رحیمیان باز هم ادامه می‌دهد و با جسارت هرچه‌تمام‌تر می‌گوید «و حتا شب‌های پر التهاب نوجوانی!، نوجوااانی!!!». نگاه و خنده معنادار و البته تأکید او درباره شب‌های پر التهاب نوجوانی، فقط بدسلیقگی نیست و مصداق جسارت و پا را فراتر از گلیم خود گذاشتن است.

استندآپ کمدی مبتذل و سبک وحید رحیمیان

رحیمیان باز هم شوخی‌های سطحی را رها نمی‌کند و با ادا درآوردن، استیون هاوکینگ را مسخره می‌کند.

یک شوخی پرخاشگرانه که بیشتر مایه تأسف است تا خنده. مخاطب فهیم، هرگز به این شوخی نمی‌خندد. چون دلیلی برای خنده ندارد.

اما صدافسوس که وحید رحیمیان هم دلیلی نمی‌بیند سراغ سوژه‌های خوب برود تا نیازی به ادا درآوردن نداشته باشد. متأسفانه او فقط سوژه‌های دم دستی را می‌شناسد و نمی‌خواهد دید عمیق‌تری داشته باشد.

از توجیه گرفته تا تکرار اشتباه

قبلا اگر از شرکت‌کنندگان خنداننده شو می‌پرسیدیم چرا سراغ سوژه‌های اجتماعی نمی‌روند، اینطور توجیه می‌کردند که رویکرد خندوانه، سرگرم کردن مخاطب است و نه پرداختن به معضلات اجتماعی و ما دست‌مان بسته است.

حالا باید از مثلا کمدین‌ها! بپرسیم الآن چه بهانه‌ای دارید که استندآپ کمدی را انقدر مبتذل به مخاطب نشان می‌دهید و سمت سوژه‌های بهتر نمی‌روید؟ نکند جز این سبک استندآپ کمدی، چیز دیگری بلد نیستید که ارائه کنید؟

وحید رحیمیان دست از شوخی‌های مبتذل بردارد

اگر کمدین‌های خنداننده شو صرفا دنبال لایک، شهرت و پول هستند که تکلیف مشخص است.

با همین فرمان ابتذال پیش بروند هم مخاطبانی هستند که برایشان کف بزنند و کامنت «عالی بود» بگذارند. اما بهتر است به راهنمایی‌ها، نقدها و شوخی‌های ارزشمند توجه کنند. چون بعید می‌دانم با این شوخی‌های سخیف بتوانند برای خودشان «ماندگاری» را رقم بزنند.

وحید رحیمیان دست از شوخی‌های مبتذل بردارد

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل