گلونی

جواد ظریف و پرسونال برند

ظریف

ظریف

جواد ظریف و پرسونال برند

پایگاه خبری گلونی؛ حامد مشکینی: محمد جواد ظریف تا چند سال پیش تمام تلاش خود را برای تغییر مثبت در تصویر ذهنی مردم و دولت های دنیا از برند ایران انجام داد، و در این مسیر تا حد زیادی موفق شد.

وی یکی از پرسونال برند های قوی ایران در دهه اخیر بوده، بطوری که همه وی را با کلیدواژه دیپلمات می شناسند و این واژه به جوهره برند وی تبدیل شده است.

محمد جواد ظریف در ذهن بسیاری از ایرانی ها به یک دیپلمات خستگی ناپذیر تبدیل شده است. هیچ گاه نمی توان منکر تلاش های شبانه روزی او برای حل مشکل برجام شد.

قدرت بالا در مذاکره، استفاده درست از زبان بدن، ارتباط خوب با مخاطبان، اعتماد بنفس بالا، اخلاق‌مداری، آرامش، زیرکی، مخاطب‌شناسی و…

باعث شده تا این فرد با کاریزمای بالا، به عنوان یکی از محبوبترین برند های حال حاضر شناخته شود.

با قید این مورد که در طی ۲ سال اخیر با هوشمندی و البته شاید هم تا حدودی به جبر، در حاشیه بوده، تا در زمان مناسب اقدام به ایفای نقش نماید و تاثیر خود را در مناسبات داخلی و بین‌المللی بگذارد.

 دکتر محمد جواد ظریف

حال او این‌بار در آستانه یکی از مهمترین تصمیم‌های نظام، اظهار نظر می‌کند تا همزمان با بازیابی تصویر ذهنی خود در ذهن مخاطب، در این تصمیم‌گیری مهم موثر باشد.

اما نکته‌ای که قابل تامل است، استفاده از موضوع افشاگری و شفاف‌سازی برای بازگشت دوباره به عرصه اجتماعی و خبری است.

موضوعی که اتفاقا قبل‌تر وزیرجوان دولت آقای آذری جهرمی نیز از آن بهره برده بود.

بنظر می‌رسد ظریف با شناخت از مخاطبان و محیط پیرامون، برای توسعه پرسونال برند خود، موضوعی را انتخاب کرده که مبتلابه جامعه کنونی ایران بوده اند.

شاید همین دو واژه(افشاگری و شفاف‌سازی) کلیدواژه‌ هایی باشند که تکلیف انتخابات ۱۴۰۰ ایران را مشخص می‌کنند‌.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل