غول بیکاری همچنان می‌تازد

غول بیکاری همچنان می‌تازد

نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ١٢.٢ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در تابستان امسال بیکار بوده‌اند که این نرخ نسبت به مدت مشابه پارسال مقداری افزایش یافته است.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ١٢.٢ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در تابستان امسال بیکار بوده‌اند که این نرخ نسبت به مدت مشابه پارسال مقداری افزایش یافته است.

با زیاد شدن افرادی که این روزها شغل‌شان را از دست می‌دهند، کم‌کم بیکاری برای جوانان تبدیل به غولی وحشتناک می‌‌شود که مبارزه با آن سخت و دشوار است.

هرچه از تعداد افراد شاغل کم می‌شود، بر تعداد دست فروشان و افرادی که شغلی به اصطلاح کاذب دارند افزوده می‌شود. این موضوع به وضوح در جامعه نمایان است.

شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه در شش ماهه اول سال سبب تعطیلی بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و حتی چندین کارخانه و شرکت شد. طبیعی است در چنین اوضاعی بر تعداد بیکاران اضافه شود.

اما دولت باید هرچه سریع‌تر برای این موضوع چاره‌ای بیاندیشد چرا که افراد فعال جامعه تاثیر زیادی در رشد آن جامعه خواهند داشت.

اما در کشور ما برعکس شده، کسانی که پتانسیل کار کردن را دارند خانه نشین شده‌اند و وظیفه نان‌آوری بر دوش کودکان و نوجوانانی است که وقت‌شان در خیابان‌ها و سر چهارراه باید بگذرد.

غول بیکاری همچنان می‌تازد

کودکانی که پشت هر چراغ قرمز به سمت اتومبیل‌ها می‌آیند و چشم به کرم رانندگان خسته دارند گواه حرفم است.

اگر به دلیل شرایط سیاسی کشور در حال حاضر امکان مبادلات بین‌المللی وجود ندارد بایستی تولید داخلی را رونق بخشید.

دولت برای کسب‌و‌کارهای داخلی تسهیلاتی در نظر بگیرد تا در ادامه فعالیت آن‌ها، بخشی از افراد بیکار جامعه دارای شغل شوند.

نمی‌شود دست روی دست گذاشت و تماشا کرد. هم من هم شما هم دولت می‌دانیم اوضاع اقتصادی روز به روز وخیم‌تر می‌شود پس در چنین شرایطی باید با توجه به امکانات موجود دنبال راه حل بود.

اگر تولید داخلی رونق بگیرد بخش اعظمی از بیکاری را جبران خواهد کرد و هم‌چنین از وابستگی ما به بازار بین‌المللی نیز کم خواهد شد.

در حال حاضر این تنها کاری است که می‌شود برای رهایی از این بحران انجام داد.

پایان پیام

کد خبر : 105256 ساعت خبر : 9:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105256
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات