گلونی

قرار سبز هفته چهارم آبان ماه ۱۳۹۷

قرار سبز هفته چهارم آبان ماه ۱۳۹۷

به گزارش پایگاه خبری گلونی: فعالان و انجمن‌های مردم نهاد محیط زیستی در هفته چهارم آبان ماه ۱۳۹۷ با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگسازی و اجرای برنامه‌های محیط زیستی متنوع همچنان پر قدرت در کنار محیط زیست و طبیعت کشورشان ایران ایستاده اند. ما نیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم‌.

روزهای طلایی محیط زیست لامرد در راه است

قرار سبز در شهر لامرد استان فارس

۱۱۰ تله هوبره در دشت اهل، توسط اعضای تشکل اهل و همکاری تشکل زیست محیطی سبز گستران پاقلات تخریب شد.

با همت تشکل سبز گستران پاقلات در برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و جذب مشارکت جوامع محلی فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته که اهالی روستاها خود در حفاظت از حیات وحش منطقه و جلوگیری از شکارچیان غیر بومی نقش ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند.

این حرکت همگانی باعث شده روستاهای همجوار تحت تاثیر فعالیت‌های زیست محیطی سبز گستران پاقلات قرار گیرند و یکی پس از دیگری به این جمع صمیمی ملحق شوند تا جایی که روستاهای حومه تا بخش وکل شهرستان لامرد تحت تاثیر این حرکت عظیم قرار گرفته و با فعالان محیط زیستی همگام شده‌اند.

پاکسازی شیروان از زباله انجام شد

قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

در همایش ۶۶ گروه طنین پاکبانان شیروان، میدان انقلاب تا میدان کوهنورد توسط همیاران عزیز پاکسازی شد.

قرار سبز هفته چهارم آبان ماه ۱۳۹۷

دانشجویان در بابل فرهنگ سازی زیست محیطی را کلید زدند

قرار سبز در شهر بابل استان مازندران

باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و کانون محیط زیست و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در استان مازندران مراسم پاکسازی محوطه دانشگاه را با هدف نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در دانشگاه و افزایش حس مسئولیت و تعهد در برابر محیط زیست و مواهب خدادادی با حضور اعضای شورای مرکزی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست منطقه ۳ کشور برگزار نمودند.

قرار سبز هفته چهارم آبان

جشنواره بَنه، مروارید سبز در پاسارگاد برگزار شد

قرار سبز در منطقه پاسارگاد استان فارس

برنامه ۱۷۹ تشکل پاکسازان طبیعت فارس در آیین گشایش نخستین جشنواره دو روزه بَنه، مروارید سبز در پاسارگاد به همت اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست، فرمانداری، بخشداری و شهرداری مادرسلیمان با همکاری انجمن مردم نهاد جوانان سپید پارس و جوامع محلی با موضوع معرفی اهداف جشنواره و با حضور دبیران جشنواره، فرماندار پاسارگاد، مدیر کل منابع طبیعی استان فارس، مدیر اداره منابع طبیعی پاسارگاد، مدیر کل جنگل‌های خارج از شمال منابع طبیعی، معاون فنی اداره کل حفاظت استان فارس، نماینده شبکه تشکل‌های محیط زیست استان فارس با محوریت اهمیت جنگل‌ها و ارزش اکولوژیک محصولات دارویی و چگونگى بهره‌برداری از منابع طبیعی برگزار شد.

در روز دوم این جشنواره کارگاه اطفاء حریق کوهستان و امداد و نجات، با ارائه مسئول کمیته آموزش اداره کل منابع طبیعی استان فارس با شرکت و استقبال بی‌نظیر دوستداران طبیعت از جوامع محلی، سازمان‌های مردم نهاد، انجمن جوانان سپید پارس انجمن زاگرس بوم پاسارگاد، انجمن پاکسازان و همیاران طبیعت اقلید، تشکل پاکسازان طبیعت فارس و حضور پررنگ بانوان برگزار شد.

در بادرود پیاده‌روی با پاکسازی همراه شد

قرار سبز در شهر بادرود استان اصفهان

گروه دوستان کوهنورد صبا بادرود با شعار احترام به طبیعت و با هماهنگی اداره ورزش و جوانان بادرود، مسیر ۶ کیلومتری قلعه ماریا تا کویر ریگ زرد بادرود در استان اصفهان را با حضور تعدادی از اعضای گروه پیاده‌روی و پاکسازی نمودند.

در گناوه برنامه نذر بذر طبیعت انجام شد

قرار سبز در شهر گناوه استان بوشهر

نخستین برنامه نذر بذر طبیعت با هدف بذرکاری گیاهان دارویی بومی در کوهپایه‌های گلخاری با هدف تقویت پوشش گیاهی مراتع بویژه جلوگیری از حذف این گیاهان در شهرستان گناوه در استان بوشهر اجرا شد.

دوستداران طبیعت در این برنامه بذرهای مرمرشک، بنگو، گل زرد، هلپه، سربرنجاس، کاسنی و بابونه  و بذر درخت کنار را در سطح ۶ هکتار کاشتند. برنامه نذر طبیعت هر هفته در بخشی از مراتع این شهرستان تا پایان آذرماه امسال ادامه دارد. این برنامه با همکاری اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان روستای فخرآوری و شورا و دهیاری و مساعدت مالی مردم اجرا شد.

قرار سبز هفته چهارم آبان

کارگاه آموزشی در لاهیجان برگزار شد

قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلان

کارگاه آموزشی کاشت و پرورش سبزیجات ارگانیک ویژه دانش آموزان در مدرسه سبز سما لاهیجان در استان گیلان، در راستای آموزش جلوگیری از آلودگی آب و خاک از طریق عدم مصرف کودهای شیمیایی در کشت محصولات کشاورزی، برگزار شد.

کارگاه ایمنی در طبیعت در گیلان برگزار شد

قرار سبز در شهر رشت استان گیلان

برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی در طبیعت به همت انجمن بوم بانان گیل و دیلم شعبه شهرستان رشت، در مدرسه دخترانه هوشمند کارا برگزار شد.

طرح آموزش و پیشگیری از دیابت در کوجووار اجرا شد

قرار سبز در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی

بمناسبت هفته ملی دیابت، طرح آموزش و پیشگیری از دیابت با همت همیاران سلامت محله کوجووار تبریز در استان آذربایجان شرقی اجرا گردید. در این طرح بیش از ۵۰ مرد و ۷۶ زن جهت تست دیابت و یادگیری آموزش های لازم شرکت کردند.

 

مهارت کشت و تولید سبزی و صیفی جات توسط محیط زیستی‌ها آموزش داده شد

قرار سبز در شهر مشهد استان خراسان رضوی

کارگاه آموزشی مهارت کشت و تولید سبزی و صیفی‌جات با همکاری دوطرفه انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات مشهد در استان خراسان رضوی و سازمان جهاد کشاورزی در محل آموزش سازمان فنی و حرفه ای به مدت ۱۲ ساعت برگزار شد و به شرکت کنندگان گواهی حضور در دوره اعطا شد.

اطفای حریق در جنگل‌ها و منابع طبیعی در فارس آموزش داده شد

قرار سبز در شهر اقلید استان فارس

برنامه ۹۲ انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید این هفته به آموزش اختصاص داشت. در این برنامه با برگزاری کلاس اطفاء حریق به ۵۰ نفر از اعضا مهارت‌های اطفای حریق در جنگل و منابع طبیعی آموزش داده شد. همچنین این انجمن در جشنواره بنه پاسارگاد تجربیات  کارهای اجرایی خود در زمینه حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و پاکسازی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد.

محیط زیستی‌ها به‌ مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه در ماپریس بلوط کاشتند

قرار سبز در شهر جوانرود استان کرمانشاه

با همت انجمن سبز ماپریس جوانرود و با حضور پر شور علاقمندان به محیط زیست حدود ۴ هزار دانه بلوط به مناسبت سالگرد زلزله تلخ کرمانشاه در ارتفاعات پارک جنگلی ماپریس کاشته شد.

دانش آموزان در مسجد سلیمان مسابقه نقاشی محیط زیستی برگزار کردند

قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

با همت انجمن دوستداران آوای طبیعت مسجدسلیمان استان خوزستان و با مشارکت اداره محیط زیست مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست در دبستان گلزار برگزار شد. در این برنامه دانش آموزان پایه اول ضمن آشنایی با مفاهیم پایه محیط زیست، در مسابقه نقاشی نیز شرکت نمودند. در پایان از نفرات برگزیده با هدایایی تقدیر بعمل آمد.

به دانش آموزان در شوشتر آموزش نهالکاری داده شد

قرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستان

با همت انجمن‌های پویندگان محیط زیست و طبیعت دوستان سبز و زیبا، آموزش نهال‌کاری در دبستان آسیه شوشتر در استان خوزستان برگزار شد. علاوه بر این چند اصله نهال در باغچه حیاط مدرسه توسط دانش آموزان کاشته شد.

قرار سبز هفته چهارم آبان ماه ۱۳۹۷

کودکان با خطرات باتری‌ها آشنا شدند

قرار سبز در شهر تهران استان تهران

کارگاه آشنایی عملی کودکان با یکی از زباله‌های خطرناک؛ باتری و تفکیک آن در منطقه ۱۰ تهران برگزار شد.

راهنمایان اکوتوریسم با طبیعت آشناتر شدند

قرار سبز در شهر رفسنجان استان کرمان

بازدید عملی فراگیران دوره راهنمایان طبیعت‌گردی موسسه هفتواد از قرق اختصاصی موفق منصور آباد رفسنجان استان کرمان انجام شد. در این دوره درس آشنایی با پستانداران با حضور دکتر کاشانی برگزار و در آخرین سرشماری، ۹۹۰ قوچ میش و کل بز ثبت شد.

قرار سبز هفته چهارم آبان

جشنواره‌ی بومی محلی بهبهان در استان خوزستان، رنگ و بوی محیط زیستی گرفت

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

گروه رفتگران طبیعت بهبهان در چهارمین جشنواره بومی محلی این شهرستان، علاوه بر اجرای سرود محیط زیستی به زبان انگلیسی، کاردستی‌های ساخته شده با مواد دور ریختنی که با همکاری اعضای گروه و کانون‌های پرورشی فکری بهبهان ساخته شده بود را در غرفه خود به نمایش گذاشت.

قرار سبز هفته چهارم آبان

نشست هم اندیشی دوست داران طبیعت در اقلید برگزار شد

قرار سبز در شهر اقلید استان فارس

با همت انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید و با حضور نمایندگان انجمن‌های محیط زیستی و منابع طبیعی از شهرهای دژکرد، سده، حسن آباد، اقلید و دهستان آسپاس، نشست هم اندیشی به میزبانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید با محوریت مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت از منابع طبیعی و برنامه‌ریزی برای کاشت ۴۹۰ هکتار از مراتع مختلف در سطح شهرستان با همکاری و مشارکت سمن‌های محلی وشهرستانی با تاکید بر حفاظت و قرق مناطق بذر کاری شده برگزار شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل