اختلاف طبقاتی تورهای خارجی و داخلی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مردم ایران همیشه گله می‌کردند که سفر به جزیره کیش، گران‌تر از سفر به ترکیه یا دوبی تمام می‌شود و یا اگر کسی بخواهد با هواپیما از تهران به کرمان برود، تقریبا معادل قیمت تهران به استانبول باید پول پرداخت کند، اما این روزها خبر می‌رسد که تورهای خارجی در نوروز ۹۸ چنان فاصله‌ای با تورهای داخلی گرفته‌اند که شاید دیگر کمتر ایرانی‌ای هوس خارج رفتن به سرش بزند.

ارقامی که عددی هست!

قیمتی که از تورهای نوروز ۹۸ ارائه شده، از هفت میلیون و چهارصد هزار تومان شروع می‌شود که مقصد آن کشور هند است و به ۹۵ میلیون تومان می‌رسد که مربوط به کشور کانادا است.

البته هنوز هم بسیاری از افراد هستند که ۹۵ میلیون تومان برایشان رقمی نیست و حتما تعطیلات نوروز را در کانادا سپری می‌کنند و از طبیعت، تفرجگاه‌ها، پاساژها و… آن دیدن می‌کنند، اما این قسمت برای بسیاری از مردم ایران یک قیمت کاملا رویایی است که نه‌تنها نمی‌توانند به این سفر بروند، بلکه حتی آن را در خواب خود هم نمی‌بینند.

تورهای خارجی عجیب

نکته جالب در تورهای نوروز ۹۸ این است که تورهایی به قطب شمال و شفق قطبی هم در لیست تورها وجود دارد و افراد می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند.

به هر حال باید قبول کنیم که بخشی از افراد جامعه هستند که همچنان درآمدهای نجومی دارند و برایشان اصلا هیچ فرقی ندارد که قیمت بلیت یا تور چقدر باشد و اگر اراده کنند، نوروز ۹۸ را به تماشای شفق قطبی خواهند نشست.

این روزها بسیاری از مردم توانایی سفر داخلی را هم ندارند و با هواپیما و یا حتی با قطار نمی‌توانند سفر کنند، اما برخی افراد از همین حالا برای رزرو کردن تور نوروز ۹۸ از یکدیگر سبقت می‌گیرند و سعی می‌کنند زودتر تور لاکچری خود را رزرو کنند. این اختلاف طبقاتی و این فاصله میان درآمد مردم در یک کشور نگران‌کننده است.

پایان پیام

کد خبر : 106460 ساعت خبر : 12:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106460
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات