افزایش قیمت حامل انرژی قرارگذاشتنی نیست

پایگاه خبری گلونی، معین بادپاوزیر اقتصاد گفته است: قراری برای افزایش قیمت حامل انرژی نداریم.

البته دغدغه اصلی ما قرار نگذاشتن نیست. بلکه زمانی است که برخی از مسئولان تصمیم می‌گیرند کاری انجام دهند، فاصله قرارگذاشتن‌شان با اجرای آن، صفر و یک است. یعنی یا در یک صدم ثانیه اجرایی‌اش می‌کنند، یا به زمان وامی‌گذارند. تاریخ هم که ثابت کرده است هر موضوعی را برای حل کردن باید به زمان سپرد.

یعنی اگر مسئولان با خودشان قرار بگذارند که مثلا همین بنزین را گران کنند، قبل از انکه خبرش به گوش ما برسد، قرارشان را عملی می‌کنند.

هرچند که بعید است کسی بتواند رکورد اجرای قول و قرارهایش را به خصوص در زمینه بنزین به رئیس جمهور سابق برساند که ساعت ۱۲ شب دست به ابتکار می‌زد.

و در مقابل اگر قرار باشد مثلا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یکسان‌سازی شود، هر وزیری هر سال در تاریخ مشخص می‌گوید بر سر قرار خودش است و یادش نرفته.

اما در عمل چیزی دیده نمی‌شود. حتی گاهی اوقات دوره‌های چهارساله هم تمام می‌شود، اما آن مسئول عزیز بر سر قرار خود هست. حال کی قرار است این قرار، قرار یابد، خدا کند.

طرف مقابل قرار افزایش قیمت حامل انرژی کیست؟

نکته مهم دیگر که به جمله وزیر اقتصاد ربط پیدا می‌کند این است که قرار گذاشتن یک رفتار دوطرفه است. مثلا وزیر اقتصاد اگر بخواهد قرار بگذارد که بنزین گران شود، طرف مقابل او کیست؟

ما هستیم. باور کنید ما قراری در این وضعیت و این مورد نمی‌گذاریم. اگر هم جاهلی کردیم و خبطی مرتکب شدیم، ایشان ندیده بگیرند. همین الان با تمام وجود اعلام می‌کنیم از همین لحظه قرارمان باطل است.

اگر هم ما نیستیم پس کیست؟ روشن نیست طرف مقابل ایشان کیست؟ اگر ما نیستیم که اصلا نباید به این جمله می‌پرداختیم.

فقط در یک صورت دوباره قرار می‌گذاریم. اینکه برای یکبار هم که شده حامل انرژی را برای آنکه برای تفریح استفاده می‌کند، نه برای سیرکردن خانواده‌اش، افزایش دهید. فردا روز نگویید فعلا برای همه را افزایش دادیم بعدا حذف می‌کنیم. عاقبت یارانه یادتان نرود.

پایان پیام

کد خبر : 105985 ساعت خبر : 10:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105985
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات