انضباط در ورزشگاه آزادی فقط برعهده مردم نیست

انضباط در ورزشگاه آزادی فقط برعهده مردم نیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی: مسابقه پرسپولیس و السد روز گذشته در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

به علت استقبال زیاد هواداران پرسپولیس و علاقه‌مندان به فوتبال، تماشاگرانی بیش از ظرفیت یکصد هزار نفری استادیوم آزادی وارد ورزشگاه شدند.

علی‌رغم فروش بلیت مسابقه، مسئولان ورزشگاه در اقدامی عجیب، درها را برای افرادی که بلیت نداشتند نیز باز کردند.

علاوه بر بی‌نظمی‌های رایج، این اقدام نیز به تشدید این بی‌نظمی‌ها دامن زد. در نتیجه افرادی که بلیط را تهیه کرده بودند، نتوانستند وارد ورزشگاه شوند و یا جایی برای نشستن پیدا کنند.

ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی

با آنکه نتیجه بازی دیروز، صعود نماینده ایران به رقابت فینال باشگاه‌های آسیا بود و مردم به شادمانی پرداختند، اما اخباری که بعد از مسابقه اعلام شد، کام برخی را تلخ کرد.

نزدیک به سیصد نفر در حین و پایان بازی، دچار آسیب شدند. آسیبی که به گفته برخی از مسئولان اورژانس بیشتر به دلیل شلوغی و حضور جمعیت بیش از ظرفیت بود.

تصاویر خبرنگاران هم نشان می‌دهد بسیاری از افراد به صورت ایستاده، بازی را تماشا کردند.

بخش دیگری از آسیب‌ها نیز مربوط به مصرف ترامادول و دیگر داروهای مشابه بود.

ضعف در مدیریت

بازی دیروز بهانه‌ای بود برای آنکه ثابت شود هنوز در بحث مدیریت نظم با مشکلات جدی مواجه‌ایم و در صورت استقبال از یک مسابقه فوتبال، کنترل اوضاع از دست مسئولان ورزشگاه خارج می‌شود. ضمن آنکه با تصمیمات اشتباه، این مشکلات شدت می‌گیرد.

نظم در دیگر کشورها

نگاهی به برگزاری مسابقات فوتبال در سایر کشورها به ویژه آنهایی که در فوتبال از سابقه بیشتر و یا حرفه‌ای‌تری برخوردارند، نشان می‌دهد سال‌هاست برقراری نظم چه از طرف مسئولان و چه از طرف علاقه‌مندان، پدیده‌ای عادی است.

انضباط در ورزشگاه آزادی فقط برعهده مردم نیست

آقای بهرامی روزنامه‌نگار ورزشی در برنامه دو کلمه حرف یواش رادیو جوان، درباره این بی‌نظمی‌ها بیشتر صحبت کرده است. اجرای برنامه را محمدرضا قلمبر برعهده داشت.

دو کلمه حرف یواش از شنبه تا چهارشنبه از رادیو جوان موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز پخش می‌شود و نگاهی طنز و انتقادی به موضوعات روز جامعه دارد.

گفتگو با آقای علی رضا بهرامی را بشنوید:

برای دانلود این گفتگو اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 104374 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104374
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات