بازگشت تحریم و خوشحالی برخی افراد

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: بازگشت تحریم بسیاری را غمگین اما برخی را نیز خوشحال می‌کند.

آنها که کاسب تحریم هستند از بازگشت دوباره تحریم‌ها خوشحالند. اگرچه بدیهی است که تحریم‌ها برای هر کشوری می‌تواند فرصت و تهدید باشد. ما در سال‌های گذشته توانستیم برخی از تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنیم، اما برخی سودجویان تحریم را تبدیل به فرصتی برای سود شخصی کردند.

آنها که خون مردم را شیشه می‌کنند و از هر فرصت برای مکیدن استفاده می‌کنند.

برخی خوشحال، برخی غمگین

پس دانشمندان، دانشجویان و آنها که به فکر سعادت مردم ایران هستند از بازگشت تحریم‌ها ناراحتند و البته آن را فرصتی می‌بینند برای خودکفایی. اما برخی بازگشت تحریم‌ها را فرصت می‌بینند برای پر کردن جیب خود.

شاید آنها که کالایی را احتکار کردند حالا خوشحال باشد و آنها که دلار خانگی دارند یا مقدار زیادی دلار و سکه و طلا خریدند حالا خوشحال باشند. اما بیشتر مردم از بازگشت تحریم‌ها خوشحال نیستند و چشم به وعده‌های دولتی دوختند که به آنها نوید داده است نمی‌گذارد تحریم‌ها بر زندگی آنها تاثیر بگذارد.

تاثیر بازگشت تحریم

البته منظور دولت از تاثیر گذاشتن تحریم‌ها بر زندگی مردم این است که تاثیر زیاد یا سختی بر زندگی مردم نخواهد گذاشت. چون بدیهی است که به هرحال تحریم‌ها تاثیر اقتصادی بر اقتصاد کشور می‌گذارند و مردم به زودی آن را حس خواهند کرد.

بی‌شک با درایت می‌شود از سختی تحریم کم کرد اما تا وقتی برخی به دنبال سودجویی هستند نمی‌شود کارهای بزرگ کرد و جلوی فساد را گرفت و با آن مقابله کرد.

متاسفانه هنوز هم رانت در کشور وجود دارد و برخی اصلا به اوضاع اجتماعی ایران حساس نیستند و همچنان را رانت کار خودشان را انجام می‌دهند.

امیدواریم روزی برسد که همه مردم ایران از بازگشت تحریم‌ها ناراحت باشند و هرکسی که در اخبار می‌شنود که تحریم‌ها بازگشته است خوشحالی نکند.

پایان پیام

کد خبر : 105051 ساعت خبر : 11:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105051
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات