با مصرف لبنیات هر ایرانی یک گاوداری افزایش می‌یابد

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: معاون وزیر بهداشت در خصوص مصرف لبنیات مردم در ایران گفته است که سرانه مصرف ناامیدکننده و کم‌تر از یک لیوان و حدود ۱۳۰ تا ۱۹۰ گرم در روز و سالانه زیر ۷۰ کیلوگرم است. ایشان اضافه کرده است که این مقدار مصرف یک پنجم مردم فنلاند است.

گاوداری بزنیم

من هرطور حساب می‌کنم به این نتیجه می‌رسم اگر ما و ۵ همسایه دیگرمان در آپارتمان یک گاو خوب شیرده بخریم و در پارکینگ نگهداری‌اش کنیم، هزینه مصرف لبنیات‌مان پایین‌تر آمده و هم‌چنین هنگام مصرف چهار ستون بدن‌مان نمی‌لرزد که خدایا در این ماست و شیر چه چیز می‌تواند باشد؟

مصرف لبنیات ربطی به گرانی ندارد؟

قبول دارید؟ به نظر شما معاون محترم وزیر بهداشت از این گرانی‌های پی‌در‌پی لبنیات خبر ندارد یا لبنیات نزدیک خانه آن‌ها ارزان است؟

الان یک جوری شده قیمت ماستی که امروز از سوپر مارکت می‌خری با آن‌که فردا می‌خری متفاوت است بعد چطور انتظار دارند ما هم سرانه مصرف‌مان را با قیمت‌ها هی بالا ببریم؟

خب برادر من طبیعی است دیگر. وقتی ریسمان گرانی به گلوی‌مان چنگ بیاندازد یکی یکی از مصارف روزانه‌مان می‌زنیم.

البته این را هم بگویم عادت مصرف لبنیات و ضروری بودن آن در برنامه غذایی ما چندان رعایت شده نیست. که باید پس از خریدن گاوی که در بالا اشاره کردم در آن هم تجدیدنظر کنیم.

لبنیات بدون دخالت شیر

یک موضوع دیگر هم بگویم اگر وزیر بهداشت قول بدهند نظارت صحیح بر مراکز تولید لبنیات داشته باشند و دو فردای دیگر خبر تولید شیر و ماست بدون دخالت شیر پخش نشود ما هم قول می‌دهیم آبروی کشور را در مقابل فنلاندی‌ها حفظ کنیم و سرانه مصرف را یک تکان اساسی بدهیم.

اگر این اتفاق بیفتد شاید قید خریدن گاو را هم بزنیم و با خیال راحت آن شیر و ماست گران را بخریم. چون اگر نظارت باشد حداقل مطمئن هستیم آن‌چه برایش پول زیاد داده‌ایم واقعا شیر است نه چیز دیگر.

پایان پیام

کد خبر : 104310 ساعت خبر : 9:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104310
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات