برخی مسئولان تعارف را کنار گذاشتند

پایگاه خبری گلونی، معین بادپاآقای کرباسچی گفته است انتخاب پنج نامزد شهرداری تهران سیاسی است. تعارف نداریم.

اینکه برخی از مسئولان تعارف خود را کنار گذاشته‌اند و به شیوه کشورهای دیگر پشت پا به این رسم قدیمی ایرانی می‌زنند، هم خوب است و هم بد.

خوبی‌اش این است که آدمیزاد تکلیف خودش را بهتر می‌داند (نه اینکه کامل بداند که اصلا چنین چیزی امکان پذیر نیست). اما بدی‌اش این است که احساس خوبی از برخی رک‌گویی‌ها به آدم دست نمی‌دهد. خیلی نمی‌توان این حس را شرح داد، شما در همین حد قبول کنید.

مسئولان تعارفی

این جمله آقای کرباسچی نشان می‌دهد که قبل از این و چه بسا همین الان از جانب بسیاری مسئولان، پدیده تعارف، در حال انجام شدن است. به همین خاطر هم است که گاهی اوقات سخن آنها با آنچه ما می‌بینیم همخوانی ندارد.

به عنوان مثال مسئولی می‌گوید ما نگرانی درباره دارو نداریم. اما مابه  دنبال یک دارو ممکن است آنقدر بگردیم تا از پا بیفتیم. یا مسئول دیگر بگوید در مورد شیر خشک مشکلی نداریم. اما برخی از مردم برای گرفتن شیرخشک باید با کارت ملی و شناسنامه مراجعه کنند!

خوشبختانه برخی از مسئولان با یکدیگر هم تعارف ندارند. از همین بحث‌هایی که معلوم نیست کجایش به زندگی ما مربوط است هم این موضوع کاملا مشخص است.

فقط یک خواهشی از مسئولانی که در حال کنار گذاشتن تعارف هستند داریم. اگر برایشان سخت نیست و به زحمت نمی‌افتند، لطفا یک دفعه، دسته جمعی تعارف‌ها را کنار نگذارند. ضمن آنکه از همه آنکه سعی کنند نوبت را رعایت کنند و به ما هم این وسط یک استراحت کوتاه بدهند. مثلا هر بار که یک تعارف را کنار می‌گذارند، یک بار هم تعارف کنند. بعد دوباره رک شوند.

اینطوری ما هم عادت می‌کنیم که حداقل وقتی می‌خواهند در شورای شهر، سیاسی‌کاری کنند یا گزینه شهردارشان بیش از ۶۰ سال سن دارد، بدون تعارف کار خودشان را می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 105888 ساعت خبر : 11:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105888
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات