به من بگو چرا برخی اختلاس می‌کنند؟

در بخش به من بگو چرا به دنبال پاسخ دادن به برخی سوالات در ظاهر ساده هستیم.

پایگاه خبری گلونی، معین بادپابرخی معتقدند اختلاس یک بیماری ژنتیکی است که در زمان حضور یک فرد غیرمعمولی در یک فضای غیرمعمولی و در یک زمان غیرمعمولی بروز می‌کند. به همین دلیل برای بسیاری افراد فرصت چنین کاری فراهم نمی‌شود. داشتن هر سه ویژگی در یک فرد، به راحتی ممکن نیست.

علاوه بر این اختلاس انواع مختلفی دارد که مثل یکان، دهگان، صدگان، هزارگان و… بسته به میزان آن متفاوت است. پف اختلاس، پزاختلاس، پراختلاس، پهن اختلاس و ابراختلاس برخی از مهمترین انواع آن است. بزرگترین فردی که اختلاس را انجام می‌دهد یا بیشترین سهم را می‌گیرد و معمولا هم دست کسی بهش نمی‌رسد، به عنوان مختلس اعظم شناخته می‌شود.

برخلاف نظر مردم عادی، اختلاس به خودی خود عیب محسوب نمی‌شود. بلکه فقط اگر از جیب افرادی برداشت شود که قبلا اختلاس کرده‌اند، بد است.

به من بگو چرا : اختلاس خرد و کلان

جالب است بدانید امروزه آمار مختلسان خرد بسیار بیشتر از مختلسان کلان است. به طوری که طبق آمارهای فرضی از هر پنج نفر شش نفر در حال اختلاس از زندگی خودشان هستند. علت این امر، گستردگی این موضوع است. اختلاس زمان، انرژی، اعصاب سه نمونه از اختلاس‌های مهمی است که اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در حالی که هم از نظر ارزش و هم از نظر وسعت، قابل مقایسه با اختلاس مالی نیست.

اگرچه اختلاس یک پدیده غریزی است، اما می‌توان با روش‌های نوین، آن را به صورت اکتسابی توسعه داد. همانطور که نمونه‌های زنده و مرده از آن پیش از این مشاهده شده است.

گروهی از تاریخ‌شناسان، سده اختلاس میانه را یکی از مهمترین دوران تاریخ می‌دانند. چون موجب افزایش زمان کار مردم عادی شد که به تحول اقتصادی انجامید.

دوره‌های آموزشی اختلاس با مدارک بین المللی سال‌هاست که در کشورهایی همچون کانادا برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها با کشف استعداد و پرورش این استعدادها، به دستیابی آنها به منابع دیگران کمک می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 104651 ساعت خبر : 10:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104651
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات