بیمه‌شدگان ایرانی بیش از جمعیت ایران

پایگاه خبری گلونی، معین بادپامدیرکل زیرساخت و امنیت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد در حال حاضر ۱۱۰ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه هستند در حالی که جمعیت ایران حدود ۸۰ میلیون نفر است.

از آنجایی که تجربه ثابت کرده است ما اهل تعجب کردن نیستیم، به دنبال آن سی میلیون نفر گشتیم تا شاید ردی آنها پیدا کنیم.

دو هویت برای جمعیت ایران

گروه اول افرادی هستند که دارای دو نام و دو هویت واقعی هستند. درصدی از آنها ممکن است همان افرادی باشند که اخیرا به دنبال تغییر نام خانوادگی خود بعد از پویش فرزندت کجاست بودند. این افراد بسته به زمان بیمار شدن، از یک بیمه استفاده می‌کنند. اما قبول کنید ما در کشور سی میلیون آقازاده نداریم که بخواهند نامشان را عوض کنند. مگر آنکه خود شما هم آقازاده باشید.

بیمه تکمیلی تکمیلی

گروم دوم کسانی که با یک بیمه کارشان راه نمی‌افتد. این افراد بخشی از هزینه درمان را از بیمه اول و بقیه آن را از بیمه دوم می‌گیرند. با این حساب نه تنها هیچ وقت پولی از دست نمی‌دهند، بلکه از این راه امرار معاش می‌کنند.

جمعیت ایران با رفتگان حساب است

گروه کسانی هستند که نمی‌توانند از رفتگان خود دل بکنند. آنها معتقدند اگر جسم عزیزشان در پیش‌شان نیست، نام او تا ابد جاویدان خواهد ماند. به همین دلیل از بیمه او استفاده می‌کنند و مدارک او را بعد از فوت باطل نکرده‌اند.

گروه چهارم بیمه‌شدگان مجازی‌اند. از آنجایی که هویت افراد در فضای مجازی با واقعی تفاوت آشکاری دارد، دو جا بیمه شده‌اند. یکی با چهره و اسم مجازی. و دیگری با هویت واقعی.

 

اگر جمع این گروه‌ها باز هم به سی میلیون نفر نرسید، یعنی سرشماری غلط است. این آمار به تعداد سیم کارت‌های تلفن همراه و حساب‌های بانکی و سایر موارد بیشتر می‌خورد. شاید واقعا ما ۱۱۰ میلیون نفریم!

پایان پیام

کد خبر : 104486 ساعت خبر : 11:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104486
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات