زباله نریختن را هم به کارهای خوبتان اضافه کنید

پایگاه خبری گلونی، معین بادپاچه باور کنید و چه باور نکنید، چه بخواهید قبول کنید و چه اهل مقاومت در این زمینه باشید، باید گفت که نریختن زباله در ورزشگاه هم مثل خیلی جاهای دیگر، امری لازم و ضروری است و موضوع کوچکی نیست که بخواهیم به هیجان و شور ورزیش ربطش دهیم.

وقتی شاد می‌شویم که آنقدر سرگرم شور شادمانی هستیم که وقتی برای تمیز کردن جای خودمان و جمع کردن چهار تا تکه زباله‌ای که خودمان ریخته‌ایم را هم نداریم.

وقتی هم غمگین می‌شویم اوضاع بدتر است. دیگر نه وقتش را داریم، نه حوصله و انرژی که بخواهیم به آن حتی فکر کنیم.

امروز در مسابقه فوتبال نشانه‌های مثبت زیادی در بین تماشاگران دیده شد. واکنش عقلانی تماشاگران به نتیجه نگرفتن در زمین (به آن تعریف امتیاز) و بسیاری رفتارهای دیگر نشان داد مسیر درستی در حال پیمودن است. مسیری که قرار است هم‌زمان با احساس، جوانب دیگر موضوع را فراموش نکرد.

اما این دلیل نمی‌شود از موضوعی به این مهمی غافل شویم.

زباله نریختن جدی است

آیا این ورزشگاه نمی‌توانست بعد از خروج تماشاگران پاکیزه مانده باشد؟

آیا دوست داشتید هنگام ورود به جایگاه و صندلی با این پدیده مواجه می‌شدید؟

آیا صدای کسی درنمی‌آمد که پس مسئولان چه می‌کنند؟

آیا واقعا خیال می‌کنید چون عده‌ای افراد برای نظافت هستند، اختیار دارید که هرچه خواستید انجام دهید و هرچه خواستید بریزید؟

در طول هر مسابقه، هیجان زده شدن، طبیعی است. اما اینکه بعد از فروکش کردن هیجان، عین خیالمان نباشد که چه بر سر اطرافمان آورده‌ایم، طبیعی نیست.

مسابقه امروز آنقدر خبر و مطلب تخصصی ورزشی و فوتبالی و حواشی مرتبط دارد که دیدن این حجم از زباله در جایگاه تماشاگران، چندان به چشم نمی‌آید و در میان انبوه خبرها گم خواهد شد.

اما امیدوارم حال که این همه رفتار مثبت، قبل، حین و بعد از مسابقه از تماشاگران دیده شد، از این به بعد هم این یک مورد روز به روز کمرنگ‌تر شود.

پایان پیام

کد خبر : 105881 ساعت خبر : 11:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105881
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات